Scandalul Dieselgate nu e gata. AUDI, BMW, Mercedes şi VW, amendate din nou pentru că au trucat emisiile
Scandalul Dieselgate este departe de a fi terminat. Companiile auto AUDI, BMW, Mercedes şi Volkswagen au fost din nou amendate pentru că au trucat rapoartele privind emisiile.
Autorităţile din Coreea de Sud sunt cele care au luat această măsură, scrie motor1.uol.com.
Conform sursei citate, autorităţile transmit că "manipularea aceasta a dus la reducerea competiţiei şi a redus şi opţiunile consumatorilor". Amenda a fost aplicată de autorităţile antitrust din această ţară, care spun că patru companii cu origine germane au lucrat împreună pentru falsificarea rapoartelor.
Pe lângă cele trei companii deja menţionate, ar fi vorba şi de cei de la Mercedes Benz. Cele patru companii ar fi manipulat datele privind emisiile motoarelor diesel folosindu-se de tehnologia prezentă pe maşini. Amenzile s-au ridicat la 33,5 milioane de dolari, Mercedes Benz primit cea mai mare amendă. Volkswagen nu a primit nicio amendă pentru că, potrivit Camerei de Comerţ Coreene, compania nu a câştigat nimic în urma acestei manevre.
Este a doua oară când Mercedes este amendată în Coreea de Sud. În 2022, compania fusese amendată şi pentru reclamă falsă legată de emisiile de dioxid de carbon în cazul maşinilor cu motoare diesel. De asemenea, în 2015, Volkswagen a fost acuzată în SUA că a instalat echipamente software pe maşinile cu motoare diesel, care să îi permită să manipuleze emisiile. După investigaţii, compania a fost obligată să plătească 33 miliarde de dolari.
BMW şi-a îndeplinit obiectivele financiare
Bayerische Motoren Werke (BMW) şi-a îndeplinit ţinta pe 2022, care prevedea câştiguri înainte de taxe semnificativ mai ridicate decât în 2021, a anunţat directorul financiar al grupului german, Nicolas Peter, într-un interviu acordat revistei Focus Money, transmite Reuters.
"Nu avem motive să ne corectăm previziunile ... altfel nu aş fi atât de relaxat", a spus Peter.
Grupul german, care urmează să publice rezultatele anuale la mijlocul lunii martie, nu a fost disponibil imediat pentru a confirma informaţiile publicate de Focus Money.
"Cererea este extrem de robustă în America, iar catalogul de comenzi din Europa încă este la un nivel ridicat, dar înregistrăm o reducere a noilor comenzi din Marea Britanie şi Germania. Franţa şi Spania au o evoluţie mai bună", a explicat directorul financiar al BMW.
Recent, BMW AG a anunţat că a livrat pe plan global 2,4 milioane de vehicule în 2022, cu 4,8% mai puţine decât în 2021, în condiţiile în care blocajele de pe lanţurile de aprovizionare provocate de carantina din China şi războiul din Ucraina au afectat livrările.
În ultimul trimestru al anului trecut livrările grupului BMW au crescut cu 10,6%, pe măsură ce blocajele de aprovizionare au fost eliminate. În plus, BMW a livrat anul trecut 215.755 de vehicule BMW şi MINI complet electrice, în creştere cu 107,7% comparativ cu 2021, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News