Scandal la DSP Ialomița. Două directoare s-au luat la bătaie într-unul din birourile instituției
Data publicării:
Autor: Doinița Manic
WhatsApp
Scandal la DSP Ialomița. Două directoare s-au luat la bătaie într-unul din birourile instituției / Foto: Pixabay, de Chokniti Khongchum
Scandal la DSP Ialomița. Două directoare s-au luat la bătaie într-unul din birourile instituției / Foto: Pixabay, de Chokniti Khongchum
Două directoare de la DSP Ialomița s-au luat la bătaie în sediul instituției.

A fost scandal în toată regula la Direcția de Sănătate Publică Ialomița. Două directoare s-au luat la bătaie chiar în sediul instituției. Este vorba despre șefa DSP Ialomița, Marinela Radu, și directorul economic, Denisa Ioniță. Principalul motiv al altercației ar fi fost semnarea mai multor documente. Poliția a descins la sediul DSP după ce o angajată, care a auzit scandalul din spatele ușilor închise, a sunat la 112, scrie Europafm.ro.

Primele verificări ale oamenilor legii au confirmat existența unui conflict între directoarea executivă și directoarea economică. Directorul DSP i-ar fi cerut directorului economic să semneze niște documente, iar conflictul ar fi izbucnit după ce cea din urmă ar fi refuzat acest lucru. Nu e clar cine a început scandalul, dar se pare că relația dintre cele două șefe era tensionată de mai mult timp și nu o dată au avut izbucniri în fața angajaților.

"Eu am fost cea care a sunat la 112. Pur și simplu m-am trezit cu domnișoara Denisa în birou. M-a îmbrâncit și m-a tras de sacou. M-am speriat foarte tare. Merg la spital să-mi iau tensiunea!", a declarat Marinela Radu, șefa DSP Ialomița, potrivit presei locale.

Poliția a deschis un dosar de cercetare penală și trebuie să stabilească exact ce s-a întâmplat.

Noi reguli pentru cei care vor să fie în conducerea DSP-urilor, spitalelor sau serviilor de ambulanţă

Guvernul a aprobat în luna iulie Ordonanța pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.

Actul normativ stabilește criterii noi de formare inițială și de ocupare a posturilor prin concurs pentru toate categoriile de funcții de conducere din sistemul de sănătate: manageri, directori executivi și directori executivi adjuncți ai direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, conducerea serviciilor de ambulanţă judeţene şi a Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, directori generali, directori medicali, medic-șef, informează Ministerul Sănătății.

Pentru creșterea performanțelor manageriale se introduc criterii de calitate aferente programelor de formare, elaborate de către Organizația Mondială a Sănătății, în programul de asistenţă tehnică din PNRR.

Mai mult, în vederea asigurării unei dezvoltări profesionale continue în domeniul managementului sanitar, documentul introduce necesitatea absolvirii la 3 ani, pentru funcțiile de conducere din domeniul sănătății, a unui curs de scurtă durată în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătății, în baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sănătății.

Documentul prevede și alinierea mandatului managerilor de spitale cu cel al comitetelor directoare (formate din director medical, director de îngrijiri și director financiar) pentru a permite asigurarea continuă a unui management eficient.

În prezent, manadatul managerilor de spitale este de patru ani, în timp ce contractul de administrare al comitetelor directoare (formate din director medical, director de îngrijiri și director financiar) este de maximul trei ani, fapt care provoacă dificultăți. Vezi mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel