Scandal în aviație, nou meci Qatar Airways versus Airbus. Pilotul Cezar Osiceanu: Se pun mai multe probleme delicate
Pilotul Cezar Osiceanu a vorbit despre meciul Qatar Airways vs. Airbus.
„Qatar Airways versus Airbus meciul continuă! Am arătat situația avioanelor Airbus 350 cumpărate de firma arabă și care au înregistrat diferite probleme tehnice ce au condus la oprirea a numai puțin de 21 de avioane la sol și, evident, la pierderi financiare din partea operatorului aerian. Însă Akbar Al Baker, CEO-ul Qatar Airways, nu s-a oprit la atât și a intentat o acțiune în justiție la Înalta Curte din Londra împotriva producătorului european, cerând nu mai puțin de 168 de milioane de dolari americani drept daune directe.
Reacția inițială a grupului Airbus a fost de negare și minimizare a declarațiilor lui Akbar Al Baker. Văzând că a fost luat peste picior, el a postat pe YouTube filmarea situațiilor înregistrate la avioanele Airbus 350, înregistrarea având deja 328.000 de vizualizări.
Airbus însă, după introducerea acțiunii în instanță, a jucat dur tăind efectiv contractul de livrare a nu mai puțin de 51 de avioane Airbus 321 NEO. Practic tot planul de expansiune, pe rutele medii al companiei arabe, a fost pus la pământ. În plus, noile modele erau dotate și cu noile motoare mai economice, astfel încât, în mod evident, compania arabă nu va realiza profitul scontat prin introducerea noilor modele de avion preconizată anterior scandalului. Și când doi se ceartă al treilea câștigă, adică Boeing va fi singura opțiune a Qatar Airways. Pentru că noul Boeing 777 X este evident înlocuitorul stabilit din timp al flotei de Airbus 350, iar modelul Boeing 737 MAX va căpăta, prin rezilierea contractului pentru cele 51 de Airbus 321 NEO, un client nesperat de mare în contextul actual.
Subsecvent se pun mai multe probleme delicate precum: cine va prelua leasingul la avioanele Airbus 350 în cauză, cine va plăti oalele sparte în cadrul Airbus, ce măsuri vor lua EASA și FAA, ca să nu spunem de restul autorităților aeronautice din China, India etc, unde se certifică aceste avioane, care va fi impactul real asupra pasagerilor, ce alte acțiuni va întreprinde grupul Airbus care și-a recunoscut vina de a fi dat șpagă în vederea achiziționării de avioane produse de ea în Germania și Anglia, iar în Franța ancheta trenează, deci meciul continuă!”, a spus pilotul Cezar Osiceanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News