Data publicării:
Scandal cu PNRR-ul Poloniei. UE a dezghețat planul, asociațiile de judecători contestă decizia
Mai multe asociații de judecători europeni au contestat decizia Uniunii de a aproba PNRR-ul Poloniei.
Patru asociaţii ale judecătorilor europeni au contestat la Tribunalul Uniunii Europene decizia Bruxellesului de a aproba planul de relansare şi rezilienţă al Poloniei, transmite Reuters, care preia un comunicat publicat duminică de magistraţii implicaţi.
Accesul Poloniei la împrumuturi nerambursabile de 23,9 miliarde de euro şi la credite de 11,5 miliarde de euro în condiţii avantajoase fusese blocat din cauza disputei între Varşovia şi Bruxelles pe tema independenţei justiţiei.
Comisia Europeană a anunţat însă în iunie că urmează să aprobe planul polonez de relansare economică după epidemia de coronavirus.
Polonia vrea să interzică parcarea mașinilor pe trotuare: Sunt exclusiv pentru pietoni
Șoferii care parchează pe trotuare în Polonia ar putea primi amenzi, în urma unei modificări a legilor de circulație care a definit trotuarele ca fiind „exclusiv” pentru pietoni.
Unii specialiști spun că regulile rămân ambigue, scrie Notes from Poland.
În prezent, mașinile (până la o masă maximă autorizată de 2,5 tone) pot fi parcate fie complet, fie cu roțile de pe o parte sau cu axul din față, pe trotuare, însă trebuie să lase o distanță minimă de 1,5 metri pentru pietoni, dar, în practică, lucrurile nu se întâmplă așa. Rețelele de socializare din orașele poloneze vuiesc deseori cu astfel de exemple.
Un nou amendament al legii, care va intra în vigoare pe data 21 septembrie, va defini trotuarul ca „o parte a drumului destinată exclusiv circulației pietonilor și a persoanelor care utilizează un dispozitiv de ajutor pentru mobilitate”.
Anterior, legea se referea la „o parte a drumului destinată pietonilor”, notează site-ul de știri Onet. Această modificare pune sub semnul întrebării dacă mașinile care parchează complet sau parțial pe trotuar o fac legal.
„Rămâne o enigmă de ce, în pofida acestor modificări, legile care reglementează regulile de parcare pe trotuare rămân, dacă o astfel de parcare va deveni imposibilă”, scrie Łukasz Zboralski pentru BRD24, un portal de motorizare și siguranță.
„Aceasta este o neglijență evidentă în legiferare”, adaugă el, prezicând că „în curând vom avea un alt amendament care va șterge din lege regulile privind parcarea pe trotuare”.
Modificarea legii ar putea fi motivată de o schimbare a regulilor de amenajare a trotuarelor, care va fi introdusă în aceeași zi, scrie BRD24.
Potrivit noului regulament, trotuarele ar trebui să aibă o lățime de cel puțin 1,80 metri, însă „în condiții dificile” acestea pot fi chiar și mai înguste de 1 metru, atâta timp cât includ puncte speciale de trecere pentru persoanele cu nevoi speciale de mobilitate.
Șoferiii care își parchează vehiculele în mod incorect riscă o amendă de 100 de zloți (21 de euro) și un punct de penalizare pe permisul de conducere. Mai mult, poliția și poliția municipală au dreptul de a bloca astfel de mașini pe cheltuiala proprietarului, amintește sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News