Șapte nave de război ale Chinei și Rusiei au navigat în jurul Japoniei: Cooperează mai strâns decât înainte
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
China și Rusia au început să coopereze în Pacific, anunță Japonia.

Ministerul Apărării al Japoniei a anunțat că șapte navechineze și ruse au patrulat în jurul țării de luni până joi.

Potrivit ministerului, trei nave de război chineze au navigat în apropiere de Insulele Izu luni, iar patru nave rusești au trecut în apropierea insulelor marți, 27 septembrie, a raportat NHK. Ministerul a citat Forța de autoapărare maritimă japoneză care a afirmat că navele militare chineze au făcut joncțiunea cu navele rusești în apele de la sud de Shikoku.

Navele de război au fost apoi urmărite deplasându-se prin strâmtoarea Osumi, miercuri, 28 septembrie și joi. Acestea au călătorit apoi în două coloane la intrarea în Marea Chinei de Est. Aceasta este a doua oară când navele de război chineze și rusești tranzitează strâmtoarea împreună. Episodul precedent a avut loc în octombrie 2021.

Printre navele chineze se afla un distrugător de rachete din clasa Renhai, care a fost observat la aproximativ 300 de kilometri sud-sud-vest de Capul Shionomisaki, în prefectura Wakayama, marți, la ora 9 dimineața, a raportat The Japan News. Navele de război rusești au inclus un distrugător de clasă Udaloy I, care a fost detectat tranzitând prin zona învecinată a Japoniei dintre insula Mikura și insula Hachijo din lanțul insulelor Izu, din Tokyo, în aceeași zi, la 11 a.m.

Generalul Yamazaki Koji, șeful Statului Major Comun al Forțelor de Autoapărare din Japonia, a fost citat de NHK spunând că e de părere că marinele ruse și chineze „cooperează mai strâns decât înainte”. El a declarat apoi că armata Japoniei va „rămâne vigilentă și va urmări îndeaproape evoluțiile”, scrie Taiwan News.

Cum ar fi fost posibilă distrugerea conductelor Nord Stream? Ce se întâmplă dacă o navă trece pe sub gaze? Comandor (ret) Eugen Niculae, răspunsuri

La începutul acestei săptămâni, Nord  Stream 1 și Nord Stream 2 au fost avariate, iar scurgerile de gaze au putut fi văzute la suprafața Mării Baltice (citește AICI). Distrugerea conductelor a provocat mari dileme în comunitatea internațională, vina fiind aruncată între Rusia, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii. Comandorul (ret) Eugen Niculae a explicat cum ar fi putut fi avariate gazoductele, fie cu ajutorul unor vehicule submarine fără pilot, fie prin autodistrugere telecomandată:

„La adâncimea la care sunt conductele, la 100 de metri, pot coborî unmanned vehicle (vehicule fără pilot) care pot acționa fără nicio problemă. Adâncimea Mării Baltice în acea zonă este între 55 și 460 de metri. Având în vedere zona în care s-a produs, este destul de ușor de ajuns cu un mini-submarin fără pilot. În plus, nu știu metoda constructivă, dar, de obicei, la obiectivele strategice, există puncte de autodistrugere care pot fi telecomandate. Cel care a făcut-o poate să o și distrugă.

În general, la joncțiuni, pot fi plasate elementele, pentru că la joncțiune distrugerea e mai mare, cu un efort mai mic poți să strici mai mult. Acolo sunt element de prindere și conexiune care, odată lovite, se pot desprinde pe o suprafață mai mare. Dacă e doar pe o țeavă, unde nu sunt joncțiuni, poți da cel mult o gaură“, a spus comandorul (ret) Eugen Niculae (citește continuarea AICI).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel