Sancțiunile obligă Rusia să producă mașini Lada fără airbag-uri și sisteme de frânare antiblocare
Prima mașină rusească produsă de la invadarea Ucrainei a trebuit să sacrifice siguranța, din cauza sancțiunilor, într-un „pas foarte simbolic de regres” pentru poziția Rusiei la nivel global, au spus experții.
O companie rusă de mașini blocată de sancțiunile internaționale legate de invazia Ucrainei de către Kremlin și-a reluat producția săptămâna trecută, dar producătorul a fost nevoit să elimine caracteristicile cheie de siguranță, inclusiv airbag-urile, pe cea mai recentă versiune a sedanului său popular.
Avtovaz a oprit producția mărcii sale Lada în martie și a concediat mulți dintre lucrătorii săi, deoarece nu a putut achiziționa anumite piese din cauza sancțiunilor. Dar, după decizia guvernului rus de a reduce reglementările de siguranță, liniile de asamblare au revenit la viață.
Drept urmare, mașina accesibilă pentru pasageri, cu patru uși, a companiei, Lada Granta, nu va mai dispune de airbag-uri, sisteme de frânare antiblocare, control electronic al stabilității sau încuietori de retragere de urgență pe centurile de siguranță. De asemenea, nu îndeplinește standardele de emisii din secolul 21 adoptate de mulți dintre vecinii Rusiei.
„Acesta este un pas foarte retrograd”, a declarat David Ward, președinte executiv al Programului Global de Evaluare a Autoturismelor Noi, un grup care vizează dezvoltarea standardelor de siguranță auto la nivel mondial. El a spus că este „foarte trist” și „ironic” că Rusia a anulat funcțiile de siguranță, mai ales că țara servește ca vicepreședinte al Forumului Mondial al Națiunilor Unite pentru Armonizarea Reglementărilor privind Vehiculele.
„Cum pot pretinde ei că sunt lideri în domeniul siguranței rutiere la nivel global?” Ward a spus, numind situația „un pas foarte simbolic de regres” pentru țara care a găzduit prima conferință majoră privind siguranța rutieră în 2009.
Experții în politică externă intervievați de NBC News au spus că a fost o mișcare clasică din manualul Războiului Rece de la Moscova.
Este un calcul politic dur al Kremlinului, a spus Jeffrey Edmonds, care a fost director pentru Rusia în Consiliul Național de Securitate, în administrația Obama.
„Acest lucru indică cu siguranță dorința guvernului rus de a sacrifica cu adevărat bunurile de calitate și siguranța în numele acestei invazii”, a spus el.
„Pentru publicul autohton și din străinătate, ei vor să pară că sancțiunile nu au într-adevăr impactul pe care îl au și planult depinde de o mentalitate aproape de supraviețuire pe care Kremlinul presupune că o are poporul rus”, a adăugat el.
Avtovaz a fost deținut de Renault până în mai, când a returnat proprietatea guvernului rus în semn de protest față de invazia Ucrainei. Producătorul francez de mașini nu a putut fi contactat pentru comentarii.
Cu toate acestea, Avtovaz a declarat într-un comunicat de presă de săptămâna trecută că noul model asigură „localizarea maximă posibilă a mașinii” în timp ce se luptă cu „impactul deficitului de componente importate”.
„Trebuie să producem în continuare cele mai populare și mai accesibile mașini de pe piața rusă, care nu depind de deficitul de componente importate”, a declarat Maxim Sokolov, președintele acesteia, într-un comunicat. „Pentru a face acest lucru, compania împreună cu autoritățile federale și regionale sunt implicate activ în dezvoltarea competențelor furnizorilor ruși.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News