
Conform aşteptărilor din domeniu, vor fi peste 30 de milioane de maşini electrice pe şoselele europene până în 2030. Acestea nu generează gaze de noxe, însă producţia lor contribuie în continuare la emisiile de carbon din atmosferă. Aşadar, cât de curată este producţia acestor maşini electrice, propulsate de baterii, şi cum se compară cu producţia maşinilor cu motoare pe combustie internă, care funcţionează pe benzină sau motorină?
Extragerea, rafinarea, transportul şi producerea bateriilor pe litium-ion este un proces extrem de intens din punct de vedere energetic, lucru care arată că emisiile sunt mai mari în faza de producţie decât în cazul maşinilor pe combustibil clasic.
Conform Euronews, Volkswagen şi Toyota au anunţat în 2023 că vor să atingă neutralitatea pe emisiile de carbon până în 2050, în timp ce Hyundai Motor Group a transmis că ei şi Kia îşi accelerează eforturile pentru a deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon. Toate maşinile produse de Marcedes Benz vor fi neutre energetic până în 2039, în timp ce GM îşi propune să facă asta din 2040, la nivel global. Compania suedeză Polestar vrea să producă maşini cu zero emisii până în 2030, eliminând toate emisiile de carbon, de la extragerea materialelor dure până la producţie.
Diferenţa în ceea ce priveşte poluarea între maşinile electrice şi cele pe combustibil poate fi semnificativă când o maşină este vândută, însă pe durata de funcţionare, o maşină pe combustibil clasic poluează clar mai mult, având în vedere că EV-urile emit particule doar de la cauciucuri şi de la frâne. Conform cercetărilor făcute de Transport & Environment (T&E), care promovează sustenabilitatea, un EV este de trei ori mai bun, în ceea ce priveşte emisiile de carbon, decât o maşină pe benzină sau motorină, iar această diferenţă se măreşte de la o zi la alta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Doi ani posibili pentru marele cutremur care ar lovi România, conform lui Mărmureanu
- Ce spunea Orianda Donca, soția lui Călin Donca: Am muncit foarte mult, într-o perioadă în care majoritatea se distrează
- Narcisa Suciu, mărturisiri despre relația cu tatăl fiicei sale, care era însurat cu altă femeie, când a rămas însărcinată: "Nu am avut remușcări". Ies împreună în oraș toți trei
- Hartă cutremure București / România. Prof. univ. dr. ing. Văcăreanu: Când doamna respectivă a văzut blocul colorat cu roșu a început să plângă
- Cumulul pensiei cu salariul. CCR a amânat, din nou, decizia
- Nicușor Halici, prefectul de Vrancea, informațiile zilei despre explozia de pe autostradă. Ipoteză bombă
- Panică în tramvaiul 41 din București joi dimineață: „Șoferii din trafic râdeau de noi: Dă-l încolo dacă ia foc”
- România a produs utilaje unicat pentru recoltarea stufului din Delta Dunării. Antreprenorul Iulius Octavian Popa, dezvăluiri interesante / video
- El este unul din cei patru bărbaţi care au murit în explozia de la Călimăneşti. Marius abia făcuse nunta și urma să devină tată - Foto
- Transgaz: „Constructorul lucrărilor nu a respectat prevederile Avizului de amplasament”. Umbrărescu, „Regele asfaltului”, se ocupa de autostradă