Data actualizării:
Data publicării:

Să bem! Îndemnul japonezilor pentru tinerii lor. Motivul economic din spatele campaniei

Autor: Andreea Ditcov | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursă foto: Pexels (Hong Son)
Sursă foto: Pexels (Hong Son)

Guvernul japonez a adoptat o nouă campanie destinată tinerilor, deoarece consumul redus de alcool al generației afectează sistemul de taxe și accize pe alcool. 

Tinerii adulți din Japonia sunt o grupă socială despre care statisticile spun că nu sunt amatori de alcool, de aceea autoritățile speră să schimbe situația cu o nouă campanie. Generația mai tânără bea mai puțin alcool decât părinții lor, o mișcare care a afectat taxele de la băuturi precum sake (vinul de orez).

Așa că Agenția Fiscală națională a intervenit cu o competiție națională pentru a veni cu idei pentru a inversa tendința.

Reacțiile din spațiul media și presă nu au fost prietenoase cu inițiativa Agenției fiscale

Campania "Sake Viva!" speră să vină cu un plan pentru a face băutura mai atractivă și pentru a stimula industria. Concursul le cere tinerilor cu vârste între 20 și 39 de ani să-și împărtășească ideile de afaceri pentru a crea o cerere în rândul celor de vârsta lor pentru alcool, fie că este vorba de dragul japonez, shochu, whisky, bere sau vin.

Grupul care conduce competiția pentru autoritatea fiscală spune că noile obiceiuri, formate parțial în timpul pandemiei de Covid-19 și o populație îmbătrânită au dus la o scădere a vânzărilor de alcool. Campania își dorește ca participanții să vină cu promoții, branding și chiar planuri de ultimă oră care implică inteligența artificială.

Presa japoneză spune că reacția a fost mixtă, cu unele critici cu privire la încercarea de a promova un obicei nesănătos. Dar alții au postat idei ciudate online, cum ar fi actrițe celebre care „să interpreteze” roluri de hostess prin realitatea virtuală în cluburi digitale.

Termenul limită pentru concursul desfășurat este septembrie

Concurenții au până la sfârșitul lunii septembrie să își prezinte ideile. Cele mai bune planuri vor fi apoi dezvoltate cu ajutorul experților înainte ca propunerile finale să fie prezentate în noiembrie. Site-ul web al campaniei spune că piața alcoolului din Japonia este în scădere, iar demografia îmbătrânită a țării, alături de scăderea ratei natalității, reprezintă un factor semnificativ din spatele acesteia.

Cifrele recente ale agenției fiscale arată că oamenii au băut mai puțin în 2020 decât în 1995, cifrele scăzând de la 100 de litri pe an la 75 de litri.

Citește și...

În România trendul e invers. Au încercat să vândă voucherele sociale sau şi-au cumpărat alcool

Nici bine nu le-au primit că unii au şi încercat să vândă voucherele sociale la suprapreţ sau să-şi cumpere ţigări şi băuturi alcoolice din cei 250 de lei. Astfel, mulţi români cu venituri mici le-au și pierdut. Indivizii nu au respectat legea, iar cardurile pe care primeau ajutorul de la stat le-au fost imediat blocate.

Potrivit ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, mai bine de 10.000 de carduri pe care românii primeau vouchere sociale au fost deja blocate. Persoanele care se află în această situație ori le-au vândut, ori au încercat să-și cumpere alcool cu ajutorul social. După cum a adăugat Marcel Boloș, o a treia categorie de indivizi rămași fără bani de la stat sunt cei care nu au putut fi identificați pentru a-și primi dreptul. „Peste 10.000 de carduri sunt în momentul de față sunt blocate fie ca urmare a modului defectuos de folosire a lor, fie că sunt probleme de identitate a beneficiarilor de vouchere. Este o datorie a beneficiarului să înțeleagă că ele au fost date pentru a sprijini populația și pentru a nu face comerț cu ele”, a precizat Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene. Citește continuarea AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel