Țara noastră se află pe primul loc la numărul de cereri de rezidență post-Brexit în Regatul Unit soluționate. Din cele 1.240.210 depuse, 1.156.440 au fost aprobate de Marea Britanie.
12% dintre solicitări au fost respinse, retrase sau nu au fost valabile.
Până la sfârșitul lunii martie 2022 au fost procesate cereri din partea a 5.767.510 cetățeni ai statelor membre ai Uniunii Europene, 62.210 din țările EEA (Norvegia, Islanda, Liechtenstein și Elveția) și 441.750 din afara UE cu drept de a face cerere. În total, până la 31 martie 2022 au fost depuse 6.546.210 cereri de rezidență post-Brexit.
Polonia are cele mai multe cereri de reședință aprobate, după țara noastră, cu 1.122.660. Apoi urmează Italia, cu 569.560, Portugalia, cu 431.130 și Spania, cu 368.770.
Cele mai multe cereri din afara UE au venit din: India (73.870), Pakistan (61.060), Brazilia (45.270), Ghana (28.970) și Nigeria (28.560).
În privința Londrei, românii conduc în continuare în topul celor cu reședință aprobată. Aceștia sunt pe primul loc la aceste cereri în 13 dintre cele 33 de sectoare ale Londrei, devansându-i pe italieni (8 sectoare) și polonezi (5 sectoare).
33% au primit statutul „stabilit” (rezidență permanentă, după cel puțin cinci ani de ședere în UK), 55% statutul pre-stabilit (rezidență temporară, după ședere mai scurtă de cinci ani, cu drept de cerere de statut stabilit la împlinirea a cinci ani de ședere), în timp ce 12% au fost respinse, retrase sau nu au fost valabile.
Procentajele corespunzătoare la cetățenii Poloniei la cele trei categorii au fost de 76%, 19% și 5%.
Aceste date nu trebuie însă confundate cu numărul estimat de cetățeni ai unei țări aflați efectiv la un moment dat pe teritoriul UK.
Criza șoferilor de camion din UK. Adolescenții ar putea obține permisul pentru a suplini lipsa de forță de muncă
Vehiculele mari, cum ar fi camioanele, furgonetele și microbuzele ar putea avea adolescenți la volan dacă regulile actuale se schimbă pentru a face față penuriei de șoferi profesioniști din Marea Britanie. În prezent, Regatul Unit respectă standardele UE pe care le-a semnat cu 25 de ani în urmă, dar acest lucru îi împiedică pe șoferii nou calificați să conducă anumite vehicule.
Schimbarea acestei reguli ar putea ajuta la suplinirea lipsei de 100.000 de șoferi de camioane din Marea Britanie, potrivit Ministrului Muncii și Pensiilor, Thérèse Coffey, care a sugerat ideea luna trecută.
Se crede că lipsa de forță de muncă în acest sector s-a accentuat odată cu pensionarea în masă a șoferilor în vârstă din timpul COVID-19 și din cauza șoferilor europeni care nu s-au întors în Marea Britanie după Brexit. Numărul mare de posturi vacante a întârziat livrarea de combustibil, alimente și alte articole în ultimul an, provocând întârzieri enorme și făcând ravagii la benzinării.
Pompele de combustibil au fost cel mai grav afectate în septembrie, când drumurile au fost blocate din cauza cozilor uriașe pentru benzină. Problemele legate de lanțul de aprovizionare au amenințat chiar cu livrările de băutură și anumite comenzi și cadouri în perioada Crăciunului.
Și șoferii de livrare au fost eroi în timpul pandemiei, deoarece lucrătorii cheie din supermarketuri livrau alimente direct la ușile clienților.
Dar unii oficiali guvernamentali sunt îngrijorați că decizia de a schimba regulile de conducere ar stârni proteste din partea militanților pentru siguranța rutieră. Dacă schimbarea ar continua, ar putea exista temeri că drumurile devin mai periculoase dacă șoferii mai tineri și fără experiență pun mâna pe volanul vehiculelor mai mari.
În prezent, șoferii care și-au promovat testul după 1997, când regula a fost adoptată din UE, se confruntă cu multă birocrație pentru a conduce vehicule mai mari. Acești șoferi mai tineri cu permis obținut după 1997 sau ulterior pot conduce doar vehicule de până la 3.500 kg cu până la opt pasageri și cu o remorcă de până la 750 kg.
Pentru a conduce un camion sau o camionetă cu o greutate de până la 7.500 kg, șoferii mai tineri trebuie să treacă acum o serie de teste teoretice și practice, simplificate în prezent.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008