Românii cumpără maşini cu multe casetofoane, nu cu multe airbag-uri. Titi Aur: Stelele EuroNCAP nu se văd când parcăm. Maşina, emblemă socială
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie creată de JESHOOTS.com, de la Pexels
Fotografie creată de JESHOOTS.com, de la Pexels
Şoferi nepregătiţi, maşini care se fac de râs la testele de siguranţă, şosele neîngrijite. Sunt doar trei dintre factorii care duc la accidente rutiere extrem de grave în România, ţară care este lider în Europa la morţi pe şosele. 

DACIA Spring, o stea la EuroNCAP

Dacia Spring a primit o singură stea la testele de siguranţă la EuroNCAP. La viteze mici, de 30km/h, impactul lateral este foarte sever.European New Car Assessment Programme (NCAP) a atribuit un rating zero modelului Renault Zoe, iar Dacia Spring a primit o singură stea, după noul protocol de testare care a devenit standard pentru Europa, transmite Reuters.

"Renault era odată sinonim cu siguranţa. Însă, aceste rezultate dezamăgitoare pentru Zoe şi Dacia Spring arată că acum siguranţa a devenit o victimă colaterală în tranziţia grupului spre automobilele electrice", a declarat secretarul general de la Euro NCAP, Michiel van Ratingen. VEZI MAI MULTE AICI

"Preferăm maşinile cu casetofoane multe în dauna celor cu airbag-uri multe"

CITEŞTE ŞI Punctaj MAXIM la EuroNCAP. Care sunt cele mai sigure maşini din lume în 2022

De ce, însă, alegem să ne cumpărăm maşini complet nesigure? Este doar preţul, evident mult mai mic, factorul determinant? Am discutat cu Titi Aur, expert în conducere defensivă şi fost pilot de raliuri, despre acest subiect. 

"Şoferii nu sunt pregătiţi, maşinile nu sunt dintre cele mai titrate, dar sunt şi întreţinute/reparate complet ilegal. O maşină, când este gândită şi apoi testată la NCap, are acel număr de stele dacă respectă toate condiţiile. Şi vorbim de reparaţii aici. Dacă îndoi o aripă sau spargi un far, nu e problemă. Dar dacă vorbim de lonjeroane, zona de prindere, structura de rezistenţă a maşinii, de avarii la calea de rulare, reparaţiile la noi nu se fac la standardul corect. 

De ce avem maşini cu puţine stele? Pentru că trăim în economie de piaţă, unde regula principală este cerere şi ofertă. Dacă cererea este de maşini cu puţine stele la EuroNCAP, asta se oferă. Inclusiv constructorii produc în România şi pentru România maşini cu puţine stele. Importatorii aduc maşini de genul ăsta. 

Românul este tentat să cumpere o maşină cu multe casetofoane, nu cu multe airbag-uri. Cu ghilimele de rigoare. Ne place să avem muzică, spoilere, eleroane, culoare nu ştiu de care, jante spectaculoase. Să avem aspect de maşină bengoasă, ca cel de la volan să pară şmecher. E valabil şi pentru cei mai serioşi. Cumpără maşini care arată spre Rolls Royce sau Mercedes, dar care în spate nu funcţionează aşa cum arată. 

Ideal ar fi să luăm o maşină cu multe airbag-uri. Asta înseamnă să aibă multe stele la testele de siguranţă, nu neapărat să aibă propriu zis multe airbag-uri. 

Deşi maşina are rol utilitar, românul o vede ca pe emblemă de poziţie socială. Dacă mă dau jos dintr-o maşină mai mică, mai ciudată, mai puţin arătoasă, oamenii spun că sunt mai puţin potent financiar, amărât. Dar dacă mă dau jos dintr-o maşină arătoasă, se schimbă situaţia. Aici ajungem de la lipsa de ştiinţă, de informare, de cultură automobilistică. Eu, cetăţeanul român, îmi doresc în general o maşină peste puterile mele. Stelele EuroNCap nu se văd când tragem maşina în faţa unui restaurant.din Centrul Vechi. Dar spoilerele da!", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel