Data publicării:
Românii ar putea primi facturile la energie cu întârziere. Ion Lungu (AFEER), precizări
Ion Lungu, preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER), a explicat de ce românii ar putea primi cu întârziere facturile la anergie.
Românii ar putea primi facturile la energie cu întârziere din cauza lipsei unei metodologii de aplicare a Legii plafonării și compensării. Ion Lungu, preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER), a vorbit despre acest subiect la Realitatea Plus.
"Aș vrea să spun în primul rând că această lege cuprinde o serie întreagă de prevederi noi care trebuie detaliate pentru că multe din procesele pe care le implică emiterea unei facturi sunt procese care se desfășoară automatizat și din acestă cauză necesită o serie de modificări ale softurilor. Având în vedere complexitatea și necesitatea de detaliere a acestor prevederi legale, în cuprinsul legii se prevede că în termen de 15 zile Ministerul Finanțelor, Ministerul Muncii și Ministerul Energiei vor emite un ordin comun, deci aceasta ar fi practic ceea ce numim noi metodologie, în care vor fi detaliate aceste aspecte. Sunt o serie de probleme. Aș vrea să vă dau doar câteva exemple. Nu este foarte clar ce se aplică mai întâi, plafonarea sau compensarea și rezultatele sunt diferite. Nu este definit un preț mediu față de care se face o compensație. De asemenea, nu sunt definite niște termene în care se depun declarațiile pe proprie răspundere pentru a putea fi incluse în categoria beneficiarilor unele IMM-uri, cabinete medicale, școli grădinițe. Este vorba despre un ordin comun pe care va trebui să ăl emită Ministerul Finanțelor, Ministerul Muncii și Ministerul Energiei.
"Toți consumatorii care se încadrează în prevederile legii vor primi plafonările și/sau compensațiile"
Procesul este unul complicat și așa cum ați anunțat, un furnizor important a decis să amâne cu câteva zile emiterea facturilor pentru că termenul de emitere a acestui ordin expiră la sfârșitul acestei săptămâni, tocmai pentru a nu munci de două ori sau a nu comite anumite inexactități în procesul de emitere al facturilor. Aș vrea să spun un lucru care este esențial, nu este o problemă, toți consumatorii care se încadrează în prevederile legii vor primii plafonările și/sau compensațiile, conform legii, de la 1 noiembrie până la 31 martie, deci termenul este strict și nu se va întâmpla ca cineva să fie neîndreptățit și să nu beneficieze de această lege. Ceea ce a suferit anumite discuții este faptul că s-ar putea ca unele facturi emise în această perioadă până la apariția ordinului comun să nu includă și compensația care cu siguranță va fi inclusă fie în următoarea factură, fie se va emite o altă factură separată.", a explicat Ion Lungu, preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News