Parlamentarii din Comisia de Mediu a Parlamentului European au votat pentru includerea tuturor zborurilor care pleacă din Europa pe piața de carbon a UE, accelerând în același timp eliminarea cotelor gratuite de carbon, o mișcare care ar forța companiile aeriene să plătească mai mult pentru a polua, scrie Euroactiv. Asta ar putea duce la scumpirea biletelor de avion.
Sistemul UE de comercializare a emisiilor (ETS) obligă companiile aeriene să cumpere cote pentru fiecare tonă de CO2 pe care o emit, dar în prezent acest lucru se aplică doar zborurilor intra-UE. Emisiile din aviația internațională sunt acoperite de CORSIA al ONU, o schemă globală de compensare a emisiilor de carbon. Dar, în conformitate cu regulile revizuite votate de Comisia de Mediu a Parlamentului, zborurile în afara Europei ar intra și sub incidența EU ETS.
În practică, companiile aeriene ar fi obligate să plătească atât cotele de carbon ale UE, cât și costul compensării în cadrul CORSIA. Ei ar primi apoi un credit pentru suma plătită către CORSIA care ar putea fi dedusă din factura ETS, pentru a preveni dubla taxare.
Călătoriile în Europa ar putea fi mai scumpe
Votul a fost înregistrat marți, 17 mai, în comisie, cu 66 de voturi pentru, 9 împotrivă și 12 abțineri și va fi votat în plen în Parlamentul European în iunie. Dacă va avea succes, va forma poziția de negociere a Parlamentului în discuțiile finale cu statele membre UE pentru a finaliza legislația înainte ca aceasta să devină lege. Noua lege UE ar adăuga 6,4 miliarde de euro anual la costurile companiilor aeriene – cu 5,4 miliarde mai mult decât în 2019, conform A4E, o asociație care reprezintă companiile aeriene europene. A4E susține că eliminarea cotelor gratuite până în 2025 va crește costul zborulurilor în Europa.
„Eliminarea treptată a cotelor gratuite până în 2025 – chiar înainte ca tehnologiile de decarbonizare precum Sustainable Aviation Fuels să fie disponibile pe scară largă, nu va face decât să scumpească călătoriile în Europa. Nu va accelera utilizarea combustibililor curați sau a aeronavelor mai eficiente, iar prețurile mai mari pentru călătorii vor avea un impact negativ asupra conectivității și turismului.”, a spus un purtător de cuvânt al A4E.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Mircea Badea, propunere tare pentru șoferii de mașini electrice: Ori protejezi natura, ori ce faci?!
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"
- Unde au dispărut tinerii magistrați care protestau și promiteau schimbarea sistemului
- Școala românească nu mai pune accentul pe valorile etice. Profesor universitar: Doar prin educație morală construim o țară educată
- Cum fac criminaliștii percheziția informatică. „Nu întotdeauna este prezent și suspectul”