În perioada ianuarie-septembrie 2023, producția de automobile din UE a depășit 9 milioane de unități, marcând o creștere semnificativă de 14% în comparație cu aceeași perioadă din 2022. Această evoluție pozitivă este atribuită treptatei atenuări a problemelor legate de lanțul de aprovizionare, facilitând astfel îmbunătățirea volumelor de producție.
Țările producătoare de automobile din Europa de Vest au înregistrat performanțe remarcabile, Germania conducând în top cu o creștere substanțială de 22,4% a producției. Germania a fost urmată de Italia (+17,9%), Suedia (+15,8%), Spania (+9,6%) și Franța (+6,4%).
Belgia a înregistrat cea mai semnificativă creștere, cu o rată de 32,4%. De asemenea, Europa Centrală a avut o contribuție importantă, cu creșteri notabile în Slovacia (+19,3%), Cehia (+13,6%) și Ungaria (+10,8%).
Dintre cei mai importanți 10 producători auto din UE, doar România a consemnat o scădere (-3,6%).
Astfel, producția auto din România a totalizat 368.210 de unități în primele nouă luni ale anului 2023, în scădere ușoară față de cele 381.971 de unități fabricate în aceeași perioadă a anului precedent.
În luna aprilie, la uzina Dacia a avut loc o întrerupere temporară a producției din cauza lipsei de semiconductori, o problemă recurentă în perioada pandemiei. În luna iunie, uzina Dacia de la Mioveni a fost programată să își întrerupă temporar producția, însă compania a găsit soluții pentru această problemă. Cu toate acestea, Mihai Bordeanu, șeful mărcii Dacia în România, a avertizat că criza semiconductorilor nu s-a încheiat și că vor putea apărea și în viitor întreruperi temporare ale producției.
„Avem în permanență probleme cu semiconductorii și trebuie să ne adaptăm. Când putem, producem, când nu mai putem, oprim. Dacă avem vești bune, reluăm producția. Aceasta este situația și pentru ziua pe care o discutam. Am găsit o soluție. Anul acesta jumătatea paharului este plină, jumătatea este goală. Ne apropiem de jumătatea anului când facem bilanțul, producția va fi oprită timp de trei zile, față de cele nouă zile din anul anterior. Suntem într-o situație mai bună, deși nu am scăpat definitiv”, a subliniat Mihai Bordeanu.
Acesta nu a putut oferi o prognoză cu privire la sfârșitul crizei componentelor, menționând că tensiunile geopolitice continuă să afecteze această situație incertă. „Din punct de vedere geopolitic, ne aflăm într-o situație schimbătoare. Nu pot face o prognoză. De fiecare dată am sperat că va dura până la sfârșitul anului și că lucrurile se vor îmbunătăți în următorul an, însă nu avem nicio garanție”, a precizat Bordeanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Vremea de Florii, 1 mai şi Paşti. ANM a venit cu prognoza completă
- Horoscop 29 aprilie - 5 mai cu Mihai Voropchievici. Zodia care are parte de o furtună săptămâna următoare
- BANCUL ZILEI: Sughițul...
- Marina Almășan, plângere penală pentru hărțuire la locul de muncă și abuz în serviciu. Toate detaliile, într-un interviu pentru Spectacola.ro
- "Şi l-aţi omorât, în mod barbar, pe Ceauşescu". Dan Ciachir, moment de calmitate și ropote de aplauze: "A fost condamnat după propriul său Cod penal"
- Burduja a rupt gura târgului. Cum a venit să-și depună candidatura pentru Primăria Capitalei (FOTO+VIDEO)
- Adrian Elicopter de Luptă, student la Academia de Poliție, după scandalul cu bătaia: Mi-am riscat poziția de student / Toți care mă acuză de violență fizică să nu uite că totul a început la Nuba
- Reţetă pentru o catastrofă. Vânătoarea de ouă de lângă Bacău se putea termina tragic
- Alimentele pe care nu trebuie să le consumi niciodată înainte de a pleca într-o călătorie
- Greșeală îngrijorătoare făcută la trecerea de pietoni. Titi Aur: Nu au fost învățați / Risc mare de accident / video