Data actualizării:
Data publicării:

România poate fi prima ţară europeană unde un producător auto japonez să deschidă o fabrică. "Dacă vor lua decizia, s-ar putea să fie interesaţi"

Autor: Andreea Ditcov | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursă foto: Unsplash (carlos aranda)
Sursă foto: Unsplash (carlos aranda)

România ar putea deveni un punct de start pentru companiile japoneze care doresc să își deschidă fabrici în Europa, anunţă ambasadorul României în Japonia, Ovidiu Dranga. 

”O fabrică de automobile (japoneze - n.r.) e în Ungaria de mulți ani”, a precizat Bogdan Chirieac, analist de politică externă. 

”Să știți că am avut discuții, nu aș vrea să dezvălui numele companiei alături de care am avut discuții în Japonia, o mare companie cu sediul în Hiroshima”, a precizat Ovidiu Dranga, ambasadorul României în Japonia.

”Primul producător de automobile din lume”, a completat Chirieac. 

”Da, Toyota e prima”, a confirmat Dranga. ”Am ajuns la o mare companie din Japonia”, a mai spus el. 

România prezintă oportunități pentru industria auto, dar și pentru producția de hidrogen verde

”Deci Toyota e peste Volkswagen, vă dați seama”, a continuat Chirieac. 

”Da, cu sediul în Hiroshima. Le-am prezentat avantajele comparative ale României, nu au zis nimic, ei niciodată nu o fac”, a afirmat Dranga. 

”Nu, ei nu se exteriorizează”, a spus Chirieac. 

”Și analizează foarte profund, poate uneori, prea mult”, a mai continuat ambasadorul României. 

”După gustul nostru”, a completat Chirieac. 

”Da, exact! Dar sunt convins că dacă vor lua decizia să își construiască o fabrică în Europa, această firmă nu are actualmente nicio fabrică în Europa, s-ar putea să fie interesați. Atunci, sigur, suntem mai bine puși și ne consolidăm poziția pe harta industriei de automobile, așa cum de exemplu, am putea să explorăm posibilitatea de a deveni producători de hidrogen verde, avem energie verde prin hidroelectrica, nuclearelectrica și alte companii care pot să furnizeze curent pentru producție de hidrogen verde, care, după părerea mea, reprezintă viitorul”, a mai spus Ovidiu Dragna. 

Urmărește emisiunea integrală în următorul video: 

Youtube video image

Ambasadorul Ovidiu Dranga: România nu mai înseamnă, ca imagine, sportivi de succes sau peisaje minunate

Poveştile de succes ale României sunt cheia promovării pe plan internaţional. O spune Ovidiu Dranga, ambasadorul României în Japonia.

"Ce lipseşte României, vă spun cinstit cu oarecare durere, este promovarea mai agresivă a poveştilor de succes care să ne pună în valoare, să ne facă mai atractivi în ochii altora. Vă povesteam despre ELI, laserul de la Măgurele. Când japonezii cu care am vorbit au aflat despre asta, oameni educaţi, informaţi, au rămas foarte plăcut impresionaţi.

Dar mi-am dat seama ce am pierdut atâta timp nepromovând poveşti de succes din România. România nu mai înseamnă, din punct de vedere al imaginii, sportivi de succes sau peisaje minunate. Înseamnă ELI, înseamnă ce se întâmplă în foarte multe institute de cercetare din România, ce se întâmplă în economie reală, pe zona inovării, pe zona energiei", a precizat Ovidiu Dranga, ambasadorul României în Japonia. Citește mai multe AICI.

Ambasadorul Ovidiu Dranga: Gesturile României față de Japonia se contabilizează la Tokyo

"Am avut recent întâlniri şi convorbiri cu mulţi dintre conducătorii ţării noastre, din zona parlamentară şi din zona executivă, şi toţi au confirmat că relaţia cu Japonia e o relaţie prioritară. Prin urmare, sunt încrezător că firme precum IHI, care face podul de la Brăila, vor continua să participe la licitaţii, să înceapă proiecte în România, pentru că au văzut că lucrurile merg foarte bine, din punctul lor de vedere şi al beneficiarului. 

S-a creat un climat de încredere între România şi Japonia la nivel antreprenorial", a declarat Excelenţa Sa Ovidiu Dranga, ambasadorul României în Japonia, la DC NEWS.  VEZI AICI MAI MULTE

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel