România participă cu 74 de producători din domeniul industriei agroalimentare la Târgul Anuga 2019
România va fi reprezentată de 74 de producători din domeniul industriei agroalimentare la Târgul de la Anuga, care va avea loc în Koln, Germania, în perioada 5 - 9 octombrie 2019, informează Asociaţia pentru Promovarea Alimentului Romanesc (APAR).
"O viaţă sănătoasă aduce fericire şi stare de bucurie oricărui om, iar acest mesaj va fi unul dintre cele trei pe care România le propune la Anuga 2019 atât în headline cât şi în imaginile cu alimentele prezentate la acest târg internaţional. Manifestarea va avea loc în Koln, Germania, în perioada 5 - 9 octombrie 2019 în cadrul complexului expozitional Koelnmesse şi reprezintă cel mai important eveniment mondial al sectorului agroalimentar din acest an", precizează APAR într-un comunicat remis AGERPRES.
Producătorii români vor expune pe o suprafaţă de peste 925 de metri pătraţi în secţiunile specializate Meat, Fine Food, Bread & Bakery şi Organic. Ei vor fi prezenţi cu carne şi preparate din carne, produse de morărit, panificaţie şi patiserie, produse lactate, dulciuri, conserve legume/fructe, produse Bio, sucuri naturale, bere, etc. Dintre brandurile expuse vor face parte: Coco Rico, Agrisol, Senapan, Albrau, Raureni, La Provincia, Betty Ice, Cristim, Boromir, Kosarom, Pambac, De la Ferma, Doripesco, Agricola Bacau, Pirifan, Romaqua, Toneli, Moldovan, Accasa, Orlando, Scandia Sibiu, Five Continent, Zimbria.
Potrivit sursei citate, conceptul de pavilion naţional utilizat la realizarea standurilor Romaniei va fi o îmbinare intre stilul "open-space", dar asigurând în acelaşi timp şi elementele de intimitate necesare fiecărei companii pentru a-şi putea prezenta gama de produse potenţialilor parteneri externi.
"Evenimentul Anuga Koln reprezintă ultima din cele 5 acţiuni de promovare ale sectorului alimentar finanţate de la bugetul de stat prin Programul pentru Promovarea Exporturilor 2019: Biofach Nurenberg, Gulfood Dubai, IFE Londra, SIAL Shanghai şi Anuga Koln. Ministerul Mediului de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat împreuna cu patronatele de ramura Romalimenta şi APAR au făcut posibilă participarea firmelor româneşti la aceste manifestările expoziţionale, finanţate prin Programul pentru Promovarea Exporturilor - PPE", spun reprezentanţii APAR.
Prima participare a României la Anuga a fost în anul 2007 cu un număr de 20 firme pe o suprafaţă de 200 m.p., a urmat anul 2009 cu 17 firme expunând într-un spaţiu de 250 mp, iar la Anuga 2011, România a fost prezentă cu 31 de firme în 5 pavilioane specializate cu o suprafaţă totală de 436 mp.
"În ciuda marelui său potenţial, sectorul alimentar din România are cel mai mare deficit comercial din regiune şi contribuie cel mai mult la inflaţia din România. Conform datelor INS, în 2018, România a importat produse alimentare de 4,7 miliarde de euro, în creştere cu 5% faţă de 2017, iar deficitul comercial sectorial a ajuns la 2,97 miliarde de euro, în condiţiile în care exporturile cresc mai lent. Sectorul care are cel mai mare potenţial de export nu reuşeşte astfel să iasă pe pieţele externe, acolo unde producătorii romani se lovesc de reticenţa lanţurilor moderne de retail, dar şi de competiţia cu mari grupuri străine care nu lasă prea mult loc intrării pe piaţă a unor jucători din Europa de Est", susţin reprezentanţii asociaţiei.
Pe de altă parte, dacă deficitul în comerţul alimentar "stă să spargă" pragul de 3 miliarde de euro, în comerţul cu cereale România a avut în 2018 un excedent de 1,7 miliarde de euro, cu exporturi relativ constante în ultimii ani şi cu o scădere de 4% a importurilor. "Capcana exportului de materie primă, neprelucrată, şi a importurilor de produse finite se strânge astfel din ce în ce mai puternic în jurul industriei alimentare locale. Datele INS arată că cerealele sunt a doua categorie cu excedent comercial după maşini, în timp ce produsele alimentare sunt a patra cu deficit", au subliniat reprezentaţii APAR.
Asociaţia pentru Promovarea Alimentului Românesc reuneşte 124 de producători autentici din sectorul agroalimentar naţional şi îşi propune ca prin acţiunile intreprinse să realizeze din alimentul românesc nu numai un motiv de mândrie naţională ci şi un motor al dezvoltării economiei româneşti.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News