Autorităţile locale vor fi obligate să asigure iluminatul public suplimentar la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, potrivit unui proiect de lege adoptat în plenul Camerei Deputaților, cu sprijinul tuturor grupurilor parlamentare. Deputatul USR Marian Lazăr a atras atenția asupra creşterii numărului de accidente rutiere în care sunt implicați pietonii, scrie Rador.
Marian Lazăr a punctat, conform sursei citate: ”Numărul de accidente de pietoni produs la nivelul trecerilor și drumurilor naționale în 2021 a fost de 269, față de 226 în anul 2020. Numărul de accidente grave de circulație produse la nivelul trecerilor de pietoni situate pe drumurile județene în anul 2021 este 43, față de 37. Putem spune că trendul este crescător în 2021, față de 2020”.
La rândul său, deputatul UDMR Benedek Zacharie a subliniat că prevenţia este un element important, care ar trebui luat în considerare pentru rezolvarea problemelor rutiere înregistrare pe drumurile publice din ţară.
Benedek Zacharie a declarat: ”În primul rând elementele de siguranţă, care pe multe drumuri naționale, chiar pe zone de autostrăzi, lipsesc cu desăvârșire sau sunt lovite și nu sunt înlocuite. Nu trebuie să uităm că va trebui să punem în discuții prevenția, greșim gândind că numai șoferul este de vină pentru ce se întâmplă pe drumurile naționale, pe autostrăzi și pe drumurile publice”.
Citește și:
Accidentele cu trotinete au crescut de 20 de ori. Titi Aur: Ministerul Transporturilor închide ochii de frica sindicatelor. Am două soluții. Din păcate, nu mă bagă nimeni în seamă
Potrivit datelor puse la dispoziţie de către Inspectoratul General al Poliţiei Române, în acest interval de timp, în România, s-au produs 198 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice. Urmare a acestora, 13 persoane şi-au pierdut viaţa, peste 200 de persoane au fost rănite grav şi 12 rănite uşor. Majoritatea acestor accidente s-au produs din vina conducătorilor de trotinete, principala cauză fiind abaterile săvârşite în trafic, precum neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, neacordarea priorităţii vehiculelor, neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers şi circulaţia pe sens opus. Cu toate acestea, este de presupus că numărul total al accidentelor rutiere în care sunt implicaţi utilizatorii de trotinete electrice este mult mai mare, având în vedere faptul că singurele evenimente care sunt evidenţiate din perspectivă statistică sunt cele soldate cu victime, soluţionate de către Poliţie (este plauzibil ca multe dintre accidentele soldate numai cu pagube materiale să nu fi fost declarate).
Titi Aur: Eu am două soluții. Din păcate, nu mă bagă nimeni în seamă
„Nu e nicio surpriză, era normal să crească numărul de accidente cu trotinete pentru că numărul de trotinete, dar și numărul de kilometri cu trotinetele a crescut. Acestea reprezintă un mijloc comod de a te deplasa mai ales în orașe mari, pe lângă faptul că este economic și ecologic. Problema este că nu se găsește o cale pentru a civiliza și a regla deplasarea trotinetelor.
Eu am două propuneri la acest capitol: (1) să se intervină asupra întregului mod de a educa populația, începând de la cei 7 ani de acasă, până la reintroducerea orelor de siguranță rutieră în școli; (2) din păcate, nu mă bagă nimeni în seamă, dar punctual, pentru problema trotinetelor, eu am o propunere care ar duce la diminuarea numărului de accidente. Eu propun introducerea asigurării obligatorie pentru mersul cu trotineta.
Asigurarea nu ar fi atât pe trotinetă, cât pe tine, pe persoană fizică și ar reprezenta o poliță specială valabilă pentru deplasarea cu trotineta, un fel de RCA pe buletin. În momentul în care faci un incident, o întâmplare, ai șicanat pe cineva, ai lovit pe cineva, asigurarea să despăgubească. Prima ar trebui să fie oarecum simbolică, 10, 20, 30 de lei/ an, dar în cazul în care ai făcut cea mai mică problemă, aceasta să crească exponențial, de 10 ori, de 20 de ori. Cel care merge cu trotineta ar urma să fie responsabilizat obligatoriu”, a precizat Titi Aur.
Titi Aur: Sistemul nu lucrează unitar. MAI face campanii de educare, Ministerul Transporturilor închide ochii de frica sindicatelor
„Sistemul ar trebui să lucreze unitar. Ministerele din guvern ar trebui să lucreze în aceeași direcție. Acum fiecare face câte ceva, fără să fie în simbioză cu celălalt.
Vă dau numai un exemplu. A fost o mare campanie plătită de MAI cu fonduri europene care educa cu privire la „regula celor 2 secunde”. A fost în tot spațiul media, în online, peste tot. Practic, MAI le spune șoferilor să respecte regula, dar Ministerul Transporturilor refuză să o bage în programă. Suntem ca în vorba aia cu turcul și pistolul, fiecare trage într-o direcție.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Mișcarea care va reduce drastic numărul de cancere în România. Ce e Programul Horizon. Aflăm totul de la europarlamentarii Dreapta Unită
- BANCUL ZILEI: Bulă, test la școală
- Programul garanție-returnare: Modificare pentru când aparatele de reciclare nu funcționează. Ministrul Fechet: Magazinul, obligat să le preia manual
- Alin Oprea, moment de sinceritate: "Cel mai mare regret al meu e faptul că nu este Medana mama copiilor mei"
- Atenție la conflicte. Weekendul „scandalos” în care trebuie să ne ferim de confruntări
- 97% din deșeurile din România sunt de proveniență industrială. Adevărul care doare: De aici luăm infringement-uri
- Detalii din culisele filmului Kingdom of Judas, prima producţie românească vorbită în limba engleză