Data publicării:
Riscul pentru economia globală pe care nimeni nu îl menționează. Este impus de guvern
Economia globală poate fi periclitată de o măsură larg răspândită, care pune la risc dezvoltarea nu numai a unei țări, ci a întregii lumi.
Aproape 400 de milioane de oameni din 45 de orașe din China sunt blocați complet sau parțial, din cauza politicii stricte a Chinei împotriva COVID-19. Împreună, reprezintă 40%, sau 7,2 trilioane de dolari, din produsul intern brut anual pentru a doua economie din lume, conform datelor de la Nomura Holdings.
Analiştii trag un semnal de alarmă dar spun că investitorii nu evaluează în mod corespunzător cât de grave ar putea fi consecinţele economice globale ale acestor ordine de izolare prelungite.
”Piețele globale ar putea subestima în continuare impactul, pentru atenția rămâne concentrată asupra conflictului ruso-ucrainean și a majorărilor ratelor din Rezerva Federală din SUA”, a scris Lu Ting, unul dintre directorii Nomura, citați de CNN.
Cel mai mare port din lume nu mai are personal
Cea mai alarmantă este blocarea pe termen nedeterminat a Shanghaiului, un oraș de 25 de milioane de locuitori și unul dintre principalele centre de producție și export din China. Carantinele de acolo au dus la o penurie de alimente, incapacitatea de a accesa îngrijiri medicale și chiar a fost raportată uciderea animalelor de companie. De asemenea, cel mai mare port din lume a rămas fără personal.
Portul Shanghai, care s-a ocupat de peste 20% din traficul de marfă chinezesc în 2021, este blocat. Produsele alimentare blocate în containerele de transport fără acces la refrigerare încep să se altereze. Mărfurile primite sunt acum blocate la terminalele maritime din Shanghai pentru o medie de opt zile înainte de a fi transportate în altă parte, ceea ce reprezintă o creștere cu 75% a recentei de blocări. Timpul de depozitare la export a scăzut, dar asta se datorează probabil faptului că nu există containere noi care să fie trimise la docuri din depozite.
Companiile aeriene de marfă au anulat toate zborurile în și în afara orașului, iar mai mult de 90% dintre camioanele care acceptă livrările de import și export sunt în prezent scoase din funcțiune.
Tesla a luat o pauză lungă și scumpă
Shanghai produce 6% din exporturile Chinei, conform anuarului statistic al guvernului pentru 2021, iar închiderile de fabrici din oraș și din jurul orașului zguduie și mai mult lanțurile de aprovizionare.
Vineri, Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China a transmis într-o declarație de presă că a trimis un grup de lucru la Shanghai pentru a crea un plan de reluare a producției la 666 de producători cheie din orașul închis. Directorii Tesla speră că li se va permite să-și redeschidă porțile până luni, punând capăt celei mai lungi pauze a fabricii de la deschiderea ei în 2019. Producătorul auto a pierdut peste 50.000 de unități de producție până acum, potrivit materialelor analizate de Reuters.
„Impactul asupra Chinei este major, iar efectele asupra economiei globale sunt destul de semnificative. Cred că vom avea mai multă volatilitate și perturbări economice și sociale pentru cel puțin următoarele șase luni”, a declarat Michael Hirson, liderul Eurasia Group pentru China și Asia de Nord-Est.
Întreruperea prelungită a producției și transportului în China ar putea contribui la accelerarea unei inițiative cheie a administrației Biden, menită să reducă dependența SUA de produsele și lanțurile de aprovizionare chinezești.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News