"Suntem din nou la finalul unui an şcolar, s-au încheiat Evaluarea Naţională şi examenul de Bacalaureat. M-a întrebat cineva dacă sunt mulţumit de rezultate şi cum le evaluez, cum le apreciez. Evaluarea mea ar suna astfel: absenteism mare, note mici, promovabilitate redusă, şanse şi mai reduse pentru mulţi dintre tinerii noştri să realizeze ce îşi doresc în viaţă. Probabil cu toţii suntem nemulţumiţi - elevi, profesori, autorităţi, părinţi - iar concluziile pe care le tragem sunt cam aceleaşi în fiecare an. Dar asta în sine nu rezolvă nimic. Lucrurile se pot schimba doar prin viziune şi prin acţiune", a spus Klaus Iohannis la întâlnirea de lucru privind "Siguranţa publică în spaţiile de învăţământ preuniversitar", organizată la Cotroceni, potrivit Agerpres.
Președintele a atras atenția că peste jumătate dintre tinerii care termină clasa a XII-a nu dobândesc o diplomă de Bacalaureat şi nu au o alternativă reală pentru o carieră profesională. Săptămâna viitoare, la Braşov, va avea loc o altă dezbatere pe tema carierei didactice în învăţământul preuniversitar, conform unui anunţ făcut de Klaus Iohannis.
Iohannis vrea elevi în siguranță în școli
"Regândirea sistemului de formare a profesorilor poate avea un impact major în recredibilizarea profesiei şi în creşterea atractivităţii acesteia, în a menţine şi aduce la catedră acei dascăli dedicaţi şi profesionişti de care este nevoie într-un învăţământ preuniversitar de calitate", a spus președintele. El a arătat că pentru un învăţământ de calitate elevii trebuie să se simtă în siguranţă şi să fie realmente în siguranţă în şcoli. "În instituţiile de învăţământ preuniversitar învaţă şi lucrează aproape 4 milioane de români, copii şi adulţi. Siguranţa lor nu este o joacă, ci o prioritate", a adăugat Klaus Iohannis.
El a subliniat că este o mare nevoie de informaţii complete despre infrastructura şcolară: "Politicile educaţionale, evaluările, finanţarea şi investiţiile din sistem nu se mai pot baza pe date incomplete, incoerente sau, mai rău, absente. Este, din păcate, deja o obişnuinţă ca instituţii publice distincte să raporteze cifre diferite pe aceleaşi subiecte în privinţa cărora nu ar trebui să avem dubii, ca de exemplu numărul de şcoli, de clădiri cu destinaţie şcolară şi multe altele"
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă
- Incendiu puternic lângă Mănăstirea Voroneț / Update: Există riscul ca focul să se extindă / foto în articol
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol