Lupta cu ispitele alimentare și mersul la nutriționist. Bilic: Rezolvarea problemei nu se face cu o listă de alimente permise și interzise
Autor: Ema Apostu | Publicat pe: 10 iun 2022, 14:06
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Valeria Boltneva)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Valeria Boltneva)
Medicul nutriționist Mihaela Bilic a vorbit despre lupta cu ispitele alimentare și modul în care se poate rezolva această problemă.

"Toată lumea este interesată în prezent de nutriție, indiferent de vârstă, greutate, profesie și statut social. Chiar dacă suntem diferiți, în materie de alimentație regulile și principiile sunt aceleași. Personalizarea vine din discuția individuală pe care o ai cu un medic nutriționist și care te ajută să conștientizezi greșelile pe care le faci. Și pe care, culmea, le facem cu toții. Credeai că ești singurul care se luptă cu poftele și ispitele alimentare, căruia îi vine greu să renunțe la zahăr și la cartofii prăjiți? Știm teoria, practica ne omoară! Credința mea profundă e că rezolvarea problemei nu se face cu o listă de alimente permise și interzise. Comportamentul alimentar, ritualurile și obiceiurile trebuie schimbate. Or asta ține mai degrabă de psihologie, decât de nutriție. Recunoașterea unei probleme sau unei dependente e primul pas spre vindecare", a scris Mihaela Bilic pe Facebook.

Alimentația copiilor

De curând, medicul nutriționist a explicat principalele reguli de care părinții ar trebui să țină cont atunci când vine vorba despre alimentația copiilor.

"Niciodată alimentația nu a fost mai importantă decât în copilărie. Mâncarea are un rol fundamental în creștere. Și, pe lângă nevoile nutriționale, tot în copilărie se dezvoltă o relație echilibrată cu mâncarea. Care sunt regulile care trebuie respectate? Copii au nevoie de nutrienți de calitate, repartizați în 3 mese principale și 1-2 gustări. Stomacul unui copil este mic şi se umple rapid, el va prefera instinctiv produsele concentrate în calorii (brânzeturi, mezeluri, dulciuri) şi va evita legumele. Este normal, creștem din grăsime și zahăr nu din apă și fibre.

Până la vârsta de 5 ani, tubul digestiv este sensibil și incomplet dezvoltat. Evitați cerealele integrale şi fibrele în exces. Dați copiilor pâine albă şi legume prelucrate termic, ca să limitați aportul de fibre insolubile şi riscul de intoleranțe digestive. Dieta recomandată copiilor va conține 55% grăsime, iar peștele gras se consumă de min. 2 ori/săpt. Copiii trebuie să bea lapte integral, grăsimea din lapte, unt şi brânzeturi care asigură aportul de acizi grași şi vitamine liposolubile necesare funcționării sistemului nervos. Produsele lactate au efect de prevenire a obezității și contribuie la creșterea în înălțime, laptele fiind principala sursă de calciu și vitamina D pentru un copil.

"Sucul de fructe predispune la obezitate infantilă"

Sucul de fructe consumat în exces predispune la obezitate infantilă şi atacă smalțul dinților. Consumul de suc, chiar și natural, nu trebuie să depășească jumătate de pahar/zi. Băutura ideală pentru copii este apa, iar fructele trebuie mâncate ca atare, mestecate. Zahărul şi mierea sunt produse fără valoare nutritivă, predispun la îngrășare și dezvoltă preferinţa pentru gustul dulce. Apelaţi la fructe, plăcinte, înghețată şi deserturi pe bază de lapte, sunt cele mai sănătoase deserturi. La copii, creșterea în greutate se face cu o medie de 2-3 kg/an, iar în înălţime câștigă 6-8 cm/an.

Pentru a susţine aceast ritm, alimentaţia trebuie să fie variată, cu produse hrănitoare, care să acopere nevoile organismului: ouă, carne și pește, făinoase, leguminoase și produse lactate. Se acordă atenție și diversificării gustului, copiii trebuie să se obișnuiască cu o paletă largă de arome şi consistențe alimentare. Până la 5 ani porţia corectă pentru un copil este jumătate din porţia unui adult. După această vârsta porția va creşte la 2/3 din porţia adulţilor", a explicat Mihaela Bilic pe Facebook. Citește mai departe>>

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?