Resursele neconvenţionale complică regimul de taxare în industria de petrol şi gaze
În pofida incertitudinii geopolitice care afectează industria de petrol şi gaze la nivel global, continuitatea taxării veniturilor realizate din operaţiunile de petrol şi gaze rămâne o certitudine. Într-un mediu global marcat de schimbarea constantă a politicilor fiscale, tipul, impactul şi definirea sistemelor de taxare sunt încă departe de a fi clarificate, se arată în raportul EY pe 2014 - Global oil and gas tax guide - care analizează regimul de taxare în industria de petrol şi gaze din 80 de ţări.
În pofida incertitudinii geopolitice care afectează industria de petrol şi gaze la nivel global, continuitatea taxării veniturilor realizate din operaţiunile de petrol şi gaze rămâne o certitudine. Într-un mediu global marcat de schimbarea constantă a politicilor fiscale, tipul, impactul şi definirea sistemelor de taxare sunt încă departe de a fi clarificate, se arată în raportul EY pe 2014 - Global oil and gas tax guide - care analizează regimul de taxare în industria de petrol şi gaze din 80 de ţări.
„România este printre ţările din UE cu situaţia energetică cea mai favorabilă – dispune de resurse de petrol şi gaze naturale. În ceea ce priveşte gazele naturale, producţia internă a României chiar se apropie de necesităţile consumului intern. Cu mai multe investiţii şi dezvoltări ale resurselor neconvenţionale de energie, România poate deveni o sursă importantă de export de produse energetice şi să contribuie substanţial la siguranţa energetică a UE”, spune Alex Milcev, Partener în departamentul de Asistenţă Fiscală şi Juridică, EY România.
Conform raportului EY, multe ţări continuă să dezvolte politici fiscale care să încurajeze exploatarea resurselor neconvenţionale prin oferirea de stimulente. Guvernele conştientizează potenţialul acestora pentru mixul energetic al ţărilor lor şi îşi doresc să creeze condiţiile optime în industrie pentru a explora şi debloca aceste oportunităţi.
Taxarea diferenţiată devine din ce în ce mai frecventă la scară globală, pe măsură ce guvernele acumulează tot mai multe informaţii referitoare la complexitatea şi provocările cu care se confruntă industria de petrol şi gaze. Pentru a putea dezvolta politici fiscale adaptate în cadrul regimului lor fiscal naţional, guvernele iau în considerare anumite aspecte economice specifice proiectelor în petrol şi gaze din ţările lor: caracteristicile onshore şi offshore ale acestora, specificităţile proiectelor de mică adâncime şi ale celor de mare adâncime, ale proiectelor de gazoducte şi ale celor de GNL (gaz naural lichefiat) .
Alexey Kondrashov, şeful departamentului global EY Oil & Gas, spune: "Politica fiscală nu a fost niciodată mai importantă ca acum pentru guverne, în condiţiile în care toţi se zbat să atragă investiţii pe scară largă. Calitatea şi profilul economic al arealelor de exploatare se schimbă, în mod natural, de-a lungul duratei lor de viaţă, apărând astfel provocări generate de scăderea producţiei odată cu maturizarea bazinelor de exploatare. Guvernele care privesc situaţia în perspectivă iau în calcul şi acest aspect şi îşi revizuiesc continuu regimurile de taxare pentru a putea compensa aceste schimbări".
"Este extrem de important ca guvernele să definească un regim de taxare în petrol şi gaze competitiv şi, totodată, atractiv pentru investitori pentru a asigura dezvoltarea industriei", conchide Kondrashov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News