Restricţii de circulaţie pentru maşinile electrice într-o ţară europeană. Ar putea fi folosite doar în cazuri urgente
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la Kindel Media, Pexels
Fotografie de la Kindel Media, Pexels
O ţară europeană ar putea introduce restricţii pentru folosirea maşinilor electrice. 

Este vorba de Elveţia, ţară care ar putea introduce restricţii pentru folosirea maşinilor electrice în cazul deplasărilor neesenţiale în această iarnă, pentru a contracara efectele crizei energetice. 

Nu este, însă, singura măsură luată în calcul de autorităţile elveţiene. Dacă situaţia pe piaţa energetică se înrăutăţeşte, magazinele din Elveţia ar urma să îşi reducă programul de lucru, serviciile de streaming ar urma să fie limitate, iar clădirile ar putea fi încălzite doar până la 20 de grade Celsius, scrie FoxBusiness.com

În plus, ar putea fi amânate concertele, spectacolele de teatru şi evenimentele sportive. Totul pentru a preveni un blackout, transmite sursa citată. 

Piedica din calea trecerii la maşinile electrice. Numărul staţiilor de încărcare, de zece ori mai mic decât numărul benzinăriilor

Guvernele din toată lumea insistă pentru o tranziţie spre maşini electrice, însă există o piedică majoră în realizarea acestui vis. Nu sunt suficiente staţii de încărcare pentru trecerea spre un parc auto complet electric. 

Guvernul SUA, spre exemplu, varsă miliarde de dolari pentru dezvoltarea unei reţele naţionale de staţii de încărcare, doar că această industrie pare complet dezordonată din punctul de vedere al antreprenorilor. 

Companiile de utilităţi şi benzinăriile nu reuşesc să se înţeleagă cu privire la cine va deţine şi cine va opera aceste staţii de încărcare, în timp ce statele rurale spun că unele staţii de încărcare ar putea merge în pierdere pentru mai bine de zece ani. Companiile care oferă echipamentul de încărcare, dar şi servicii în acest sens, se luptă pentru a face echipamentele mai durabile. 

Susţinătorii vehiculelor electrice spun că mulţi şoferi îşi vor cumpăra astfel de vehicule doar dacă încărcarea se va face la fel de rapid precum alimentarea la benzinărie, însă benzinăriile nu vor să aibă astfel de staţii de încărcare până când nu vor fi mai multe maşini electrice în trafic. 

În acest moment, doar 1% dintre şoferii americani deţin un vehicul electric, însă listele de aşteptare sunt în creştere, iar producătorii auto, cum ar fi General Motors sau Ford, se aşteaptă ca vânzările să crească. Pentru a depăşi problema autonomiei, frica de a rămâne fără energie la drumuri lungi, experţii din industrie spun că în SUA este nevoie de multe încărcătoare rapide. O încărcare rapidă poate dura între 20 de minute şi o oră, în funcţie de vehicul. 

Dar, pentru moment, sunt doar 11.600 de puncte de încărcare pentru maşini electrice în SUA, în timp ce numărul benzinăriilor depăşeşte 145.000, scrie wsj.com.

Tesla a construit o reţea privată de încărcătoare rapide, de aproape 16.000 de unităţi, pentru proprii şoferi din 2012 până acum, iar super-încărcătoarele lor au devenit un instrument de marketing pentru vânzarea maşinilor. Dar majoritatea producătorilor auto se bazează pe guvern şi pe companii private pentru asta. 

Administraţia Biden şi Congresul SUA vor să grăbească tranziţia de la combustibili fosili la electricitate, iar în acest sens au extinse creditele federale pentru a convinge cât mai mulţi antreprenori să instaleze staţii de încărcare. Se estimează că în următorii 10 ani, statul va cheltui aproximativ 1,7 miliarde de dolari pentru acest lucru. De asemenea, statele americane ar putea cheltui în jur de 7,5 miliarde de dolari în următorii ani pentru a creşte disponibilitatea încărcătoarelor. CITEŞTE MAI MULTE AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel