Până la sfârșitul anului curent, Republica Moldova va semna un contract cu o companie privind construcția unei linii electrice necesare pentru interconectarea sistemelor de transport a energiei cu România. Potrivit agenției INFOTAG, despre aceasta, marți seara, a anunțat viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, la postul de televiziune Moldova1.
El a spus că în viitorul foarte apropiat va avea loc o licitație internațională, în cadrul căreia Ministerul va selecta compania câștigătoare pentru construcția de linii electrice.
"Și până la sfârșitul anului 2021 contractul deja trebuie semnat pentru ca din 2022 să înceapă lucrările necesare pentru interconectarea sistemelor celor două țări. Trebuie să finalizăm lucrările în acest sens până în 2024", a spus el.
Sarcină urgentă în creștere în Republica Moldova
Referindu-se la securitatea energetică a Republicii Moldova, Spînu a atras atenția asupra faptului că țara se confruntă cu o sarcină urgentă de creștere a volumului producției de energie electrică din surse regenerabile.
"În prezent, producem doar 2-3% din energia electrică consumată netă. În următorii cinci ani, trebuie să majorăm această cifră la 7%", a spus el.
Referindu-se la subiectul investițiilor de capital în construcția drumurilor, viceprim-ministrul a spus că, conform proiectului de lege privind bugetul pentru anul 2022, toate taxele pentru drumuri ar trebui să rămână la dispoziția autorităților locale.
"Dacă în 2021 această sumă era de 400 mil. de lei, atunci anul viitor va spori la 800 mil. lei", a spus el.
Recondiționarea drumurilor, o altă prioritate pentru autoritățile de la Chișinău
Viceprim-ministrul a recunoscut că Moldova nu are suficiente fonduri pentru a readuce toate drumurile la normal. Prin urmare, autoritățile intenționează să atragă resurse semnificative în acest scop din străinătate.
"În prezent, negociem un împrumut pentru construcția și repararea drumurilor cu Banca Mondială în valoare de 220 milioane de dolari, precum și cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Banca Europeană de Investiții pentru un împrumut în valoare de 300 milioane de dolari", a spus Spînu.
El și-a exprimat nemulțumirea față de drumari, admițând că problema construcției drumurilor în Moldova nu ține atât de bani, cât de termenele restante și de calitatea muncii drumarilor, scrie radiochișinău.md.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu