Data publicării:

Remus Pricopie: „Politica celor trei scenarii” (verde, galben, roșu), aplicată școlilor, pe timp de pandemie, corectă

Autor: Anca Murgoci | Categorie: Stiri
WhatsApp
Remus Pricopie
Remus Pricopie

Rectorul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), prof. univ. dr. Remus PRICOPIE, fost ministru al educaţiei (2012-2014), consideră că măsurile adoptate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în strânsă consultare cu Ministerul Sănătăţii, de a utiliza instrumentele online de învăţare, în localităţile cu o rată mare de infectare cu SARS-CoV-2, sunt corecte.

Totodată, rectorul SNSPA face un apel la responsabilitate, adresat politicienilor care doresc să implice şcoala în strategiile lor electorale, pe fondul pandemiei COVID19, şi care solicită redeschiderea unităţilor de învăţământ preuniversitar, indiferent de amploarea îmbolnăvirilor la nivelul fiecărei localităţi în parte.



Declaraţia rectorului SNSPA, prof. univ. dr. Remus PRICOPIE, cu privire la redeschiderea şcolilor din Bucureşti şi din ţară, închise în contextul pandemiei:



"Sunt tot mai mulţi politicieni şi formaţiuni politice care cer redeschiderea şcolilor din toată ţara şi reluarea cursurilor în sistem clasic. Unii dintre aceştia utilizează inclusiv publicitatea online, susţinută financiar cu bani din fondul de campanie electorală (deci şi de la bugetul de stat), pentru a promova astfel de mesaje.

Aşa cum nu am ezitat să-l critic public pe Ludovic ORBAN, atunci când a folosit inspectoratele şcolare şi anumite universităţi în negocierile sale politice, la fel nu ezit azi să spun că partidele şi politicienii care doresc să implice şcoala în strategiile lor electorale, pe fondul pandemiei COVID19, greşesc profund.

Măsurile adoptate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în strânsă consultare cu Ministerul Sănătăţii, de a utiliza instrumentele online de învăţare, în localităţile cu rată mare de infectare cu SARS-CoV-2, SUNT CORECTE. Cursurile clasice implică un risc crescut de contaminare, în condiţiile în care, zilnic, avem milioane de elevi, părinţi, profesori, personal didactic auxiliar şi de serviciu care fac naveta către şcoală. De asemenea, este bine cunoscut faptul că minorii nu respectă cu rigurozitate măsurile de prevenţie (ţine de specificitatea grupei de vârstă), ceea ce face iluzorie ipoteza siguranţei în şcoli, în cazul localităţilor cu multe cazuri COVID19. Prin urmare, menţinerea şcolilor deschise în comunităţile afectate de pandemie contribuie la escaladarea problemelor de sănătate publică, nu la reducerea lor, iar alternativa şcolii online este singura raţională.

Comparaţia cu celelalte ţări europene este utilă, dar numai dacă este realizată într-o manieră completă şi obiectivă. Multe dintre ţările menţionate ca "exemplu" de raportare la şcoală (Franţa, Marea Britanie, Germania, Italia etc.) au rate de incidenţă a infecţiilor COVID19 mult peste cifrele din România, raportat la populaţie, iar printre măsurile avute în vedere în viitorul apropiat se află şi trecerea şcolilor în online.

Pot să înţeleg că lupta politică este foarte importantă, dar nu pot să aprob lupta politică absurdă, fără decenţă, fără bun simţ şi cu costuri pentru toată lumea, inclusiv pentru politicieni. Fiecare are dreptul la opinii, iar părerile unora se pot bucura de multă simpatie şi susţinere. Dar, în timpul unei crize, ca cea prin care trecem acum, campania electorală nu este mai importantă decât încercarea de a combate cât mai eficient această pandemie. Trebuie să acceptăm, uniţi şi solidari, măsuri excepţionale în vremuri excepţionale, atunci când ele sunt raţionale şi se bazează pe date. Dar eficienţa acestor măsuri depinde nu numai de capacitatea guvernului de a le adopta şi implementa, dar şi de modul în care fiecare dintre noi înţelege să acţioneze în mod responsabil."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel