Regulamentul Euro 7, adoptat de Consiliul UE. Cerințe mai stricte privind durata de viață
Data publicării:
Autor: Cristian Cîșleanu
WhatsApp
Foto cu rol ilustrativ: Pexels
Foto cu rol ilustrativ: Pexels
Află mai multe despre Regulamentul Euro 7.

Regulamentul Euro 7 a fost adoptat de Consiliul Uniunii Europene. Acesta este ultima etapă a procesului decizional și stabilește norme privind valorile-limită de emisii pentru vehiculele rutiere și durabilitatea bateriilor.

În textul adoptat sunt incluse autoturismele, camionetele și vehiculele grele într-un singur act juridic și vizează reducerea în continuare a emisiilor de poluanți atmosferici generate de gazele de eșapament și de frâne. Noul regulament stabilește, de asemenea, cerințe mai stricte privind durata de viață.

„Regulamentul Euro 7 stabilește norme pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor rutiere, dar și pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi emisiile aferente abraziunii pneurilor și emisiile de particule la frânare. Acesta introduce, de asemenea, cerințe în ceea ce privește durabilitatea bateriilor.

Pentru autoturisme și camionete, regulamentul menține valorile-limită actuale ale emisiilor de gaze de eșapament Euro 6, dar introduce cerințe mai stricte pentru particulele solide.

Valori-limită mai stricte

Pentru autobuzele și camioanele grele, regulamentul impune valori-limită mai stricte pentru diverși poluanți, inclusiv pentru unii care nu au fost reglementați până în prezent, cum ar fi protoxidul de azot (N2O).

În plus, Euro 7 introduce valori-limită mai stricte pentru emisiile de particule produse la frânare, cu valori-limită specifice pentru vehiculele electrice. Noile norme includ, de asemenea, cerințe mai stricte privind durata de viață pentru toate vehiculele, atât în ceea ce privește kilometrajul, cât și durata de viață”, se arată în comunicatul de presă emis de Consiliul Uniunii Europene.

Actul legislativ este adoptat după ce Consiliul a aprobat poziția Parlamentului European. Regulamentul se va publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene după ce va fi semnat de către președintele Parlamentului European și președintele Consiliului. Acesta va intra în vigoare a douăzecea zi de la data publicării.

Datele de aplicare a regulamentului vor depinde de tipul de vehicul în cauză:

- 30 de luni pentru noile tipuri de autoturisme și camionete și 42 de luni pentru autoturismele și camionetele noi

- 48 de luni pentru noile tipuri de autobuze, camioane și remorci și 60 de luni pentru autobuzele, camioanele și remorcile noi

- 30 de luni pentru noile sisteme, componente sau unități tehnice separate care urmează să fie montate la autoturisme și camionete și 48 de luni pentru cele care urmează să fie montate la autobuze, camioane și remorci.

Reducerea la zero a poluării

Regulamentul Euro 7 face parte din Strategia pentru o mobilitate durabilă și inteligentă elaborată de Comisie în 2020 și din Planul de acțiune din 2021 privind reducerea la zero a poluării. Acesta a fost prezentat de Comisie în data de 10 noiembrie 2022. În data de 25 septembrie 2023 Consiliul și-a adoptat poziția sau „abordarea generală”. Parlamentul și Consiliul au ajuns la un acord politic provizoriu în data de 18 decembrie 2023.

Regulamentul (UE) 2023/851 referitor la consolidarea standardelor de performanță privind emisiile de CO2 pentru autoturismele noi și pentru vehiculele utilitare ușoare noi a fost adoptat de Parlamentul European și Consiliu în data de 19 aprilie 2023. Acesta stabilește un obiectiv de reducere de 100% atât pentru autoturisme, cât și pentru camionete începând cu 2035.

„Deși industria se pregătește pentru această schimbare, care presupune faptul că autoturismele și camionetele noi cu motoare cu ardere internă vor fi interzise pe piața internă începând cu 2035, aceste vehicule vor fi încă disponibile. Alte vehicule cu motoare cu ardere internă (camioane, autobuze și alte vehicule grele) vor continua să fie fabricate și după această dată. Normele Euro 7 vor fi necesare pentru a acoperi emisiile autoturismelor și camionetelor până la acea dată, în timp ce alte norme cuprinse în regulament (privind frânele, pneurile și durata de viață a bateriilor, de exemplu) vor continua să se aplice autoturismelor și camionetelor noi și mai curate după 2035”, se mai menționează în comunicatul emis de Consiliul Uniunii Europene.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel