"Ne întoarcem la accidente de circulaţie şi, din păcate, la rolul de fruntaş al României în această problemă. Suntem campioni de departe aici. Nu e uşor să scădem numărul. În opinia unor specialişti, pentru a imagina strategii legate de siguranţă în trafic, e nevoie de specialişti în sociologie, în statistică, mecanică, biomecanică, psihologie, drept, politică, farmacologie, medicina de urgenţă, chirurgie şi reabilitare. Citat dintr-o revistă coordonată de dvs. E un amalgam care arată foarte clar că nu vorbim doar de medicină, ci şi de educaţia celor care participă la trafic, şi de conducere preventivă. Poate ne spuneţi dacă chirurgii de urgenţă, împreună cu toţi cei care se ocupă de traumă şi accidente de circulaţie au reuşit să îi facă pe şoferi să conducă mai preventiv. Sunt trei piloni: prevenţia, alcătuirea unui registru naţional de traumă şi să ne spuneţi dacă există, şi formarea specialiştilor în traumă. Ce ne puteţi spune despre prevenţie şi despre registrul naţional de traumă?", a întrebat academicianul Irinel Popescu.
Registrul de traumă, condiţie pentru schimbarea politicilor din trafic
"Acest registru de traumă a fost o preocupare a Societăţii Române de Chirurgie de Urgenţă şi Traumă. A fost pornit chiar de la Spitalul Floreasca, dar în momentul de faţă demersurile trebuie reluate cu mai multă determinare pentru a obţine, aşa cum există şi în ţările europene, un registru. Numai urmărind datele din aceste registre, poţi avea o imagine foarte clară şi poţi crea anumite măsuri, politici, care să ducă la îmbunătăţirea condiţiilor de trafic şi la reducerea numărului accidentelor.
La nivel european există o serie întreagă de măsuri de îmbunătăţire a atitudinii conducătorilor auto, a pietonilor, a bicicliştilor. Chiar dacă par banale la prima vedere, în realitate sunt foarte importante. Spre exemplu, nefolosirea telefonului la volan, pentru ca perioadele de neatenţie ale şoferului să fie reduse la minimum. Se fac eforturi pentru realizarea conducerii preventive. Există popularizarea care se face prin mass-media de a evita consumul de băuturi alcoolice, de a conduce preventiv, de a scădea viteza de deplasare a autoturismelor în oraşe, de a renunţa în marile oraşe la maşini şi a trece la deplasarea cu bicicleta sau cu mijloace cu viteză mai mică. E un efort al întregii societăţi pe care trebuie să îl facem", a declarat prof.dr. Valeriu Şurlin la Academia de Sănătate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Alexandru Rafila, reacție după ce Oana Sivache (ASSMB) a fost inculpată de DNA
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema