Regatul Unit: Wizz Air ocupă din nou ultimul loc în topul aviaței britanice din cauza întârzierilor. Clasamentul nu acoperă zborurile care au fost anulate
Data publicării:
Autor: Tiberiu Vasile
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash
Pentru al treilea an consecutiv, Wizz Air ocupă locul cel mai prost în rândul companiilor aeriene din Marea Britanie în ceea ce privește întârzierile zborurilor.

În 2023, zborurile transportatorului de pe aeroporturile din Marea Britanie au avut o întârziere medie de 31 de minute și 36 de secunde față de program, conform analizei datelor oficiale efectuate de agenția de presă PA.

Turkish Airlines a avut a doua cea mai slabă performanță în privința punctualității, urmată de Tui.

Rezultatele, per ansamblu nefavorabile, survin în contextul în care tarifele companiilor aeriene au crescut din cauza majorării costurilor combustibilului și a taxelor ecologice.

Wizz Air a afirmat că are "îmbunătățiri semnificative", dar a mărturisit în același timp că "mai sunt încă multe de făcut".

Studiul datelor Autorității Aviației Civile a inclus plecările programate și charter de pe aeroporturile britanice, realizate de companiile aeriene cu peste 2.500 de curse. Zborurile anulate nu au fost luate în calcul.

Cele mai problematice companii aeriene în materie de întârzieri

În urma Wizz Air, PA a anunțat că cele mai problematice companii aeriene în materie de întârzieri au fost:

- Turkish Airlines, cu o întârziere medie de 28 de minute și 36 de secunde

- Tui, cu 28 de minute și 24 de secunde

- Air India, cu 28 de minute și 12 secunde

- și transportatorul low-cost turc Pegasus Airlines, cu 25 de minute și șase secunde.

Operatorul aerian irlandez Emerald Airlines s-a dovedit a fi cel mai punctual, având o întârziere medie de numai 13 minute și șase secunde, în timp ce Virgin Atlantic s-a clasat pe locul al doilea, cu o întârziere medie de 13 minute și 42 de secunde.

Specialistul în probleme de consum, Jane Hawkes,  a afirmat pentru BBC că rezultatele „nu vor fi o surpriză pentru pasagerii care au avut de îndurat întârzieri lungi pe serviciile Wizz Air”.

„În mod enervant, dar, din nou, deloc surprinzător, profiturile cresc la Wizz în paralel cu tarifele, deoarece pasagerii optează pentru companiile aeriene care oferă prețuri aparent „competitive” pe o varietate de rute populare”, a adăugat ea.

Wizz Air s-a confruntat cu provocări operaționale extraordinare

Wizz Air își desfășoară activitatea în Marea Britanie, deservind aeroporturile din Aberdeen, Birmingham, Gatwick, Glasgow, Leeds, Liverpool și Luton.

Numărul pasagerilor transportați de compania aeriană maghiară – care își desfășoară activitatea în Europa, Africa de Nord, Orientul Mijlociu și diverse alte regiuni din Asia – a atins un record de 62 de milioane în cele 12 luni până la sfârșitul lunii martie, reprezentând o creștere de peste 20% comparativ cu anul anterior.

O purtătoare de cuvânt a Wizz Air a declarat: „În 2022, la fel ca toate companiile aeriene din Europa, Wizz Air s-a confruntat cu provocări operaționale extraordinare, determinate în principal de mediul extern. De atunci, am investit peste 90 de milioane de lire sterline pentru a stabiliza operațiunile, a reduce numărul de întârzieri și a oferi o experiență mai bună pentru clienți”.

Dale Keller, directorul executiv al Board of Airline Representatives din Marea Britanie, organizație care reprezintă transportatorii aerieni, a descris anul 2023 ca fiind „un an extrem de dificil” pentru industrie.

Acesta a adăugat că multe întârzieri au fost generate de factori externi, neprevăzuți um ar fi problemele cu controlul traficului aerian, inclusiv grevele din Franța și prăbușirea National Air Traffic Services în augustul anului trecut, care a paralizat traficul aerian în Marea Britanie, conform G4Media.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel