Data publicării:
Refugiații bogați din Ucraina plătesc sume uriașe taximetriștilor de la noi. 3.500 de euro pentru o cursă Iaşi-Munchen
Refugiații bogați din Ucraina plătesc sume uriașe taximetriștilor de la noi pentru a pleca spre alte țări.
Serviciile căutate de ucrainenii refugiaţi la Iaşi se împart, aparent, ca după un titlu de film: "Om bogat, om sărac", scrie Ziarul de Iași. În prima categorie, cerinţele pornesc de la taxiuri rezervate pentru deplasarea în alte colţuri ale Europei, până la închirieri de apartamente la tarife exorbitante sau înscrierea copiilor direct în învăţământul privat. Pentru ceilalţi, un acoperiş sigur, curat, o mâncare caldă şi, eventual, un job, oricare, în pofida supercalificării, este suficient.
3.500 de euro pentru un taxi Iaşi-Munchen
Frica generată de război şi condiţia materială determină pe o anumită parte din refugiaţi să aibă cerinţe "excentrice", chiar imediat ce ajung pe teritoriul românesc. Unii au bani şi îi dau "fără număr", alţii îşi folosesc ultimele economii doar pentru a ajunge într-o ţară absolut sigură pentru familia lor, dar şi raportată la competenţele profesionale pe care le au.
"Am avut apel pentru cursă de la Aeroportul Iaşi la Munchen, sau în Italia, chiar şi pentru Varna astăzi. Nu ştiu ce se întâmplă cu oamenii ăştia! Parcă nu mai gândesc! De la Iaşi la Munchen a fost 3.500 de euro. Cât jumate din maşină! Şi banul cash, da?!", a spus un taximetrist.
Pentru o cursă spre nordul Italiei, se cer cam 2.000 de euro, iar până la Varna, Bulgaria, 1.000 de euro, cel mai puţin. Cererile vin, pentru că nu mai există locuri la cursele de pe aeroport. Dacă o cursă de la Iaşi la Munchen costă 3.500 de euro, înseamnă că, pe kilometru parcurs, dus-întors (3.000 km), se plăteşte în jur de 1,15 euro.
Firmele de taxi neagă că ar exista astfel de curse
“De regulă, există două situaţii: se pleacă cu maşina firmei şi se dă jos caseta de pe cupolă sau, cel mai des, se folosesc maşinile proprii, de acasă. Dar tot prin dispecerat afli de cursă, deci, cotizezi.", spune alt taximetrist.
Totul este la mica înţelegere. Se anunţă comanda externă prin staţie, după care se lasă tăcere. Doritorul comunică cu dispeceratul pe canalul 2. Firmele de taxi însă neagă că ar exista astfel de curse.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News