Data publicării:

Referendum pentru interzicerea trotinetelor electrice închiriate, în Paris; aproape 90% dintre cei prezenți la urne au votat „da”

Autor: Alexandru Negrici | Categorie: Stiri
WhatsApp
Fotografie de la Mathias Reding, Pexels
Fotografie de la Mathias Reding, Pexels
Parizienii au votat pentru interzicerea închirierii trotinetelor electrice în orașul lor, dând o lovitură operatorilor de scutere; un triumf al militanților pentru siguranța rutieră.  

Aproape 90% din voturile exprimate duminică au favorizat interzicerea dispozitivelor alimentate cu baterii, au arătat rezultatele oficiale, scrie BBC.

Dar sub 8% dintre cei eligibili s-au prezentat la vot.

Referendumul a fost convocat ca răspuns la un număr tot mai mare de persoane rănite și ucise pe scutere electrice în capitala Franței.

Din cei 1,38 de milioane de persoane aflate în registrul electoral al orașului, puțin peste 103.000 au participat, conform cifrelor oficiale. Dintre aceștia, peste 91.300 au votat împotriva scuterelor.

Parisul a fost unul dintre primele orașe care a adoptat vehiculele electrice - dar criticii susțin că acestea provocau mai mult rău decât bine.

A existat o îngrijorare din ce în ce mai mare cu privire la modul în care unii oameni conduceau scuterele - trecând prin trafic, ocolind pietonii pe trotuare și ajungând la viteze de 30 km/h.

De multe ori, trotinetiștii nu purtau căști, iar copiii de până la 12 ani puteau închiria legal trotinetele electrice.

Au existat, de asemenea, critici că grupurile de scutere electrice parcate aglomerau trotuarele.

În 2021, o italiancă de 31 de ani a fost ucisă după ce a fost lovită de un scuter electric în care se aflau două persoane. Ea a căzut și s-a lovit cu capul de trotuar, suferind un stop cardiac.

Dar operatorii scuterelor electrice au susținut că vehiculele electrice produc doar o mică parte din totalul accidentelor de trafic din oraș.

Primarul Parisului Anne Hidalgo a convocat referendumul, unde alegătorii puteau spune dacă sunt pro sau împotriva scuterelor electrice care plutesc liber pe străzile orașului. Vehiculele private nu au făcut parte din vot.

Liderul socialist pro-trotinete a susținut o interdicție:

„M-am angajat să respect alegerea alegătorilor, pur și simplu”, a spus ea reporterilor în timp ce își plasa propriul vot.

„Este foarte scump – cinci euro pentru 10 minute – nu este foarte durabil și, mai presus de toate, este cauza multor accidente”, a adăugat ea.

De teamă că clienții lor, în principal, tineri nu se vor prezenta la vot, cei trei operatori principali - Lime, Dott și Tier - au folosit rețelele de socializare pentru a îndemna oamenii să voteze în favoarea lor. De asemenea, au oferit curse gratuite toată ziua de duminică.

Noile legi introduse în 2019 - inclusiv o cerință de a purta îmbrăcăminte de mare vizibilitate și de a nu circula împotriva fluxului de trafic - au impus o amendă de 135 EUR și până la 1.500 EUR pentru depășirea limitei de viteză.

Între timp, scuterele aruncate deveniseră și ele o problemă semnificativă în Paris, multe fiind găsite în parcurile și piețele orașului.

O interdicție privind parcarea trotinetelor fără andocare pe trotuare a rămas, în mare parte neglijată, în ciuda amenințării cu o amendă de 35 EUR.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel