Aproape 90 de mari companii, din sectoare care variază de la alimente şi până la ciment şi telecomunicaţii, s-au angajat să îşi reducă emisiile de gaze cu efect de seră, într-o nouă campanie destinată reorientării multinaţionalelor spre un viitor cu emisii reduse de carbon, informează Reuters.
"Acum avem nevoie de mai multe companii care să se alăture mişcării, trimiţând un semnal clar că pieţele se schimbă" , a declarat secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite, Antonio Guterres, într-o declaraţie publicată înainte summitul ONU care va avea loc luni.
We Mean Business a precizat că în prezent 87 de companii s-au alăturat iniţiativei, acestea având o capitalizare de piaţă cumulată de peste 2.300 de miliarde de dolari. Unele companii din coaliţie au convenit să îşi reducă emisiile de carbon la zero până în 2050, printre acestea fiind producătorul elveţian de alimente Nestle, compania franceză de materiale de construcţii Saint-Gobain şi producătorul francez de cosmetice L'Oreal.
Alte companii nu şi-au asumat acest obiectiv, dar au informat că îşi vor alinia operaţiunile la obiectivul de a limita creşterea medie a temperaturii globale la 1,5 grade Celsius, prevăzută în Acordul de la Paris privind schimbările climatice. We Mean Business precizează că printre aceste companii se afla grupul finlandez de telecomunicaţii Nokia, grupul francez de alimente Danone şi producătorul britanic de medicamente AstraZeneca.
Accelerarea schimbărilor climatice
Având în vedere că accelerarea schimbărilor climatice depăşeste aşteptările, oamenii de ştiinţă afirmă că emisiile de gaze cu efect de seră trebuie reduse la jumătate în următorul deceniu, pentru a evita încălzirea catastrofală a vremii. Însă în condiţiile în care companiile care exploatează combustibili fosili caută în continuare noi zăcăminte de petrol şi gaze şi multe ţări în curs de dezvoltare construiesc noi termocentrale pe bază de cărbune, promisiunile coaliţiei We Mean Business sunt minuscule în raport cu amploarea creşterii emisiilor globale.
Unii experţi se întreabă dacă firmele, ale căror acţiuni sunt tranzacţionate la bursa şi trebuie să maximizeze câştigurile acţionarilor, vor putea face investiţiile necesare pentru combaterea schimbărilor climatice. Chiar şi aşa, mulţi investitori au făcut presiuni asupra companiilor pentru a acţiona în aceasta direcţie, iar directorii se confruntă, de asemenea, cu presiunea în creştere din activiştilor de mediu, care vineri au mobilizat milioane de oameni din întreaga lume pentru a protesta împotriva schimbărilor climatice.
Coaliţia We Mean Business crede că angajamentul asumat de marile companii, majoritatea europene dar şi unele americane şi asiatice, de a respecta în mod independent ţintele privind emisiile va determina şi alte companii să le urmeze exemplul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Cântec comunist pus pe manele. Parodia pe 1 Mai pe care să o asculți la grătar /video
- Ce au făcut primarii USR în mandatele lor. Exemplele care spun totul despre edilii pe care i-ați ales