Data publicării:
Reacția unui chelner când un client îi cere apă gratis de la robinet. ”Apa de la robinet costă”
Deși, de două luni, restaurantele și cafenelele sunt obligate să ofere gratuit apă de la robinet clienților sau trecătorilor, nu peste tot se întâmplă acest lucru.
Mai mult, localurile care refuză nu pot fi nici reclamate, nici sancționate, deoarece legea nu prevede pedepse pentru nerespectarea acestei obligații.
La două terase din centrul Bucureștiului, chelnerii oferă apă îmbuteliată contra cost, când li se cere apă gratis de la robinet, după cum se arată într-un material video difuzat de Observator, la Antena 1.
Client: Şi un pahar cu apă, te rog.
Chelner: O sticlă vreţi?
Client: Ştiu, cu legea asta, că se bea apă şi aşa.
Chelner: Dar nu te sfătuiesc. Nu că nu am avea filtre sau chestii de genul...
"Am cerut şi au zis că, na, cumpără-ţi o sticlă de apă sau ceva de genul", povesteşte un trecător.
HORECA se plânge: "Apa de la robinet costă"
"Apa de la robinet costă. La fel costă şi serviciul, la fel costă şi paharul. Principiul că vine statul şi te obligă să dai ceva gratuit, dar care costă, mi se pare că nu este adecvat", a spus Dragoş Anastasiu, reprezentant HORECA, pentru Antena 1.
"E un lucru de civilizaţie"
"Costul acesta se regăseşte tot în servicii, adică tot noi suportăm prin nota de plată această obligaţie impusă de autorităţi", spune Adrian Negrescu, analist economic.
"Noi nu am prevăzut sancţiunile în amendamentele pe care le-am propus. Teoretic, pentru ele nu reprezintă niciun cost, nici măcar de luat în calcul. Nu văd de ce restaurantele s-ar opune. Acest lucru se poate întâmpla şi pentru oamenii care nu sunt de fapt clienţi. E posibil ca oamenii sa aibă nevoie să bea un pahar cu apă. E un lucru de civilizaţie", a declarat Diana Buzoianu, iniţiator lege.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News