Iată reacția Metrorex, transmisă printr-un comunicat postat pe site-ul instituției:
"Nu au fost constatate interferențe între gabaritul static al trenului nou de metrou și infrastructura metroului și nici între gabaritul cinematic al trenului nou de metrou și infrastructura metroului în zona tunelelor de metrou, a sistemului de alimentare cu energie electrică sau a instalațiilor de semnalizare. Din acest motiv începând cu data de 08.01.2014 s-au efectuat și se efectuează în continuare atât ziua (pe distanța cuprinsă între stația de metrou Dimitrie Leonoda – stația de metrou Apărătorii Patriei) cât și noaptea (alternativ pe întreaga distanță a magistralelor 1, 2 și 3) probe interne, teste de tip și de serie cu toate cele 6 trenuri aflate în locațiile Metrorex, fără a «lovi peroanele» (...).
De asemenea s-au prezentat foarte clar și explicit atât zonele unde au fost constatate interferențe cuprinse între 1 – 12 mm, între gabaritul cinematic al trenului (gabarit cinematic care a fost simulat prin atașarea de piese de polistiren având grosimi cuprinse între 40 – 80 mm pe suprafața exterioară a trenului în punctele unde apar cele mai mari deplasari ale caroseriei trenului în timpul mersului) și marginea peroanelor la un număr de 10 peroane dintr-un total de 90, pe o distanță de 98 m dintr-un total de 951,2 m cât măsoară lungimea tuturor peroanelor celor 45 de stații de metrou, cât și cauza principală de aparitie a acestor interferente care se datorează construirii unor peroane, la unele stații realizate până în anul 1985, cu toleranțe mai mari, în anumite zone ale acestora, față de cotele stabilite prin “Instrucția nr. 314M privind normele și toleranțele pentru construcția, reparația și întreținerea căii de rulare la metrou, ediția 1997”.
S.C METROREX S.A. asigură opinia publică și utilizatorii metroului bucureștean că noile trenuri de metrou fabricate de firma CAF respectă întru totul normele tehnice impuse de standardele românești și europene aplicabile pentru acest tip de vehicul, se încadrează ca și dimensiuni în limitele impuse de gabaritul de liberă trecere al construcțiilor existente în metrou așa cum acestea sunt foarte clar și explicit prezentate în “Instrucția nr. 314M privind normele și toleranțele pentru construcția, reparația și întreținerea căii de rulare la metrou, ediția 1997” și vor fi introduse în circulație imediat după efectuarea probelor de anduranță impuse prin contract, respectiv de parcurgere a 20.000 km de către primul tren și a 2.000 km de către celelalte trenuri fără călători, în condiții reale de circulație pe magistralele 1, 2 și 3, printre trenurile cu călători".
Vezi și: Metrorex a dat aproape 100 de milioane de euro pe vagoane prea late. Taie din peroane
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SUA și Coreea de Sud blochează transporturile de petrol din Coreea de Nord. Cooperare ilegală cu Rusia, suspectată
- Ruptura dintre Harry și William, tot mai adâncă. Condiția Ducelui de Sussex pentru a veni de Paște în Marea Britanie
- Musaca de post, rețeta simplă. Cine a zis că fără carne n-are gust?
- Modificare majoră în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu (AFM): Am învățat de anul trecut / video
- Horoscop 27 martie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care trebuie să facă schimbări la serviciu. Șefii te vor privi cu alți ochi
- Șoferii, constrânși fizic să reducă viteza. Titi Aur, despre măsura care îi deranjează pe teribiliști: Forțată, dar necesară! / video
- Cele mai vândute telefoane din lume. Samsung nu este nici măcar în top 10
- Mircea Coșea analizează ”războiul șefilor de la guvern cu șefii BNR”: Trebuie să ne speriem!
- Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu, AFM: Buget record! Actele necesare
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Ce face America pentru noi? Adrian Zuckerman: Nimic. Dacă România vrea să aibă de-a face cu rușii, nu se uită
- Ai încredere în parapetul de pe marginea drumului? Expert auto: Pe lumea asta nu există bun și ieftin
- Poți să faci bani din gunoi cu bani de la stat. Condițiile în care poți lua de la 2 mil. lei în sus