„În domeniul infrastructurii, lucrurile vor continua, implementarea a început din 2017. Sunt niște contracte semnate, nu au cum să fie oprite deoarece finanțarea este pe programul operațional de infrastructură mare. Deci, bani și fonduri europene sunt. Acum trebuie să ne concentrăm să vedem exact cum putem atrage fondurile și din PNRR, cu alte proiecte de investiții mature, care se presupune că ar fi fost trecute în PNRR, și să vedem și care sunt condițiile pentru accesarea acestor fonduri. PNRR, așa cum a declarat și Marcel Ciolacu, ar trebui rediscutat un pic pe anumite componente, și când vorbesc de componente mă refer la condițiile pe care România trebuie să le îndeplinească pentru a atrage aceste prime tranșe de bani. Dacă tot se va rediscuta, probabil că pot fi aduse în discuție și alte proiecte mature de care România are nevoie. Cei care au lucrat la PNRR, în speță cei de la USR, au făcut un ghiveci din care nici Comisia nu a înțeles în primele părți nimic, trimițându-l, după cum știți foarte bine, înapoi în țară. Cu chiu cu vai, a fost aprobat”, a spus Răzvan Cuc.
„Regulamentul Uniunii permite rediscutarea PNRR. Eu sper să fie acceptat lucrul acesta în coaliția de guvernare care sperăm să se formeze și să înceapă să producă efecte în perioada următoare”, a subliniat Răzvan Cuc.
„În momentul de față, proiectele de infrastructură nu sunt puse în pericol”, a reiterat acesta.
Principala țintă
„PNRR este destul de clar. Sunt niște condiții prin care proiectele care pot fi introduse să fie proiecte mature. Ce înseamnă un proiect matur? Să fi parcurs câteva etape. Orice proiect de infrastructură are trei etape: studiu de fezabilitate, proiectare și execuție. În condițiile în care studiul de fezabilitate este terminat, acela este un proiect matur. Așa cum știți foarte bine, planul acestui PNRR a fost ținut la secret mult timp, inclusiv eu, ca și vicepreședinte al Comisiei de Transport din Senat, până în momentul în care au făcut public PNRR, nu am știut ce proiecte sunt introduse”, a amintit Răzvan Cuc.
România are nevoie de infrastuctură, a mai zis Răzvan Cuc, „nu contează modul de transport de care vorbim, rutier, feroviar, naval”. „România are nevoie de aceste proiecte. Eu cred că principala țintă este să atragem cât mai multe fonduri și să scutim cât mai mult bugetul de stat de un efort financiar, folosind aceste fonduri”, a subliniat Răzvan Cuc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce scăpăm greu de burtă. Carmen Brumă: Poți să faci un milion de abdomene, nu se va vedea
- Horoscop 6 mai: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Discuții aprinse, în a doua zi de Paști, pentru o zodie. Îți fac rău!
- Horoscop 7 mai: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme cu banii. Ai mare grijă, zilele acestea!
- BANCUL ZILEI: Femeia cu inițiativă
- A doua zi de Paști. Ce trebuie să facă toți credincioșii în Lunea Albă din Săptămâna Luminată
- Gestul făcut de Regele Charles al III-lea față de România, chiar înainte de încoronare. Camelia Csiki: Asta mi s-a părut senzațional
- Horoscop 4-16 mai. Zodia care trebuie să vadă jumătatea plină a paharului. Daniela Simulescu: Evitați aceste discuții la locul de muncă - Video
- Klaus Iohannis, cu avionul de lux în SUA, pentru a-și lua "Oscarul de la Washington". Bogdan Chirieac arată cum puteau fi "salvați niște bani" - Foto
- Alertă meteo de grindină, vijelii și averse torențiale. Zonele vizate
- Horoscop 6-14 mai. Daniela Simulescu evidențiază o zodie care are nevoie de smerenie: Ce vă trebuie mai mult? - Video