Potrivit INS, 66% din utilizatorii de internet au plasat cel puțin o comandă online în 2022, în creștere cu 8,7 puncte procentuale de la 57,3% cât s-a înregistrat în 2021. Strict din acest punct de vedere, România a devansat Bulgaria (41%), Turcia (42%) și Italia (49%), după cum arată datele Eurostat. În același timp, trebuie precizat că studii private realizate anul acesta indică faptul că procentul utilizatorilor de internet români care ar fi comandat cel puțin o dată online în ultimul an a ajuns deja la 79%.
Pe lângă magazinele online autohtone, 25% din respondenți au cumpărat și de la magazine online aflate pe continentul european, în creștere față de 21% în 2021 – potrivit studiului iSense Solutions pentru GPeC derulat în septembrie 2022.
La nivel european, în ultimii 10 ani numărul cumpărătorilor online a crescut cu 20 de puncte procentuale de la 55% în 2012 la 75% în 2022. Cele mai importante creșteri din ultimul deceniu s-au înregistrat în:
Estonia (+ 47%)Ungaria (+ 43%)Cehia (+ 41%) și România (+ 41%)
Potrivit Eurostat, cele mai importante 3 categorii de produse și servicii comandate online în 2022 la nivel European au fost:
Îmbrăcăminte și încălțăminte (inclusiv accesorii și articole sportive) – 42% Livrări de la restaurante, fast food sau servicii de catering – 19% Beauty (cosmetice, wellness) – 17% Valoarea medie a tranzacțiilor a crescut pe desktop, în România
Potrivit statisticilor 2Performant, în medie*, în 2022 românii au cheltuit 70,75 euro pentru cumpărăturile efectuate de pe desktop, comparativ cu 66,67 euro în 2021.
În cazul tranzacțiilor efectuate de pe telefonul mobil, valoarea coșului mediu a fost de 46,48 euro în 2022, similar cu 46,47 euro în 2021.
*Valorile medii de mai sus nu conțin TVA și a fost luat în calcul un curs mediu anual de 1 EUR = 4,9315 lei pentru 2022.
VEDEȚI RAPORTUL INTEGRAL AICI - https://www.gpec.ro/blog/raport-gpec-e-commerce-romania-2022-cumparaturi-online-de-63-miliarde-de-euro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News