Data publicării:
Raport GPeC E-Commerce România 2022. România a devansat Bulgaria, Turcia și Italia
Sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,3 miliarde de euro la finalul anului 2022, valoarea fiind ușor peste cea înregistrată în 2021 (6,2 miliarde de euro), potrivit estimărilor GPeC, ARMO și ale principalilor jucători din domeniu.
66% din utilizatorii de internet din România au făcut cel puțin o cumpărătură online în 2022
Potrivit INS, 66% din utilizatorii de internet au plasat cel puțin o comandă online în 2022, în creștere cu 8,7 puncte procentuale de la 57,3% cât s-a înregistrat în 2021. Strict din acest punct de vedere, România a devansat Bulgaria (41%), Turcia (42%) și Italia (49%), după cum arată datele Eurostat. În același timp, trebuie precizat că studii private realizate anul acesta indică faptul că procentul utilizatorilor de internet români care ar fi comandat cel puțin o dată online în ultimul an a ajuns deja la 79%.
Pe lângă magazinele online autohtone, 25% din respondenți au cumpărat și de la magazine online aflate pe continentul european, în creștere față de 21% în 2021 – potrivit studiului iSense Solutions pentru GPeC derulat în septembrie 2022.
La nivel european, în ultimii 10 ani numărul cumpărătorilor online a crescut cu 20 de puncte procentuale de la 55% în 2012 la 75% în 2022. Cele mai importante creșteri din ultimul deceniu s-au înregistrat în:
Estonia (+ 47%)Ungaria (+ 43%)Cehia (+ 41%) și România (+ 41%)
Potrivit Eurostat, cele mai importante 3 categorii de produse și servicii comandate online în 2022 la nivel European au fost:
Îmbrăcăminte și încălțăminte (inclusiv accesorii și articole sportive) – 42% Livrări de la restaurante, fast food sau servicii de catering – 19% Beauty (cosmetice, wellness) – 17% Valoarea medie a tranzacțiilor a crescut pe desktop, în România
Potrivit statisticilor 2Performant, în medie*, în 2022 românii au cheltuit 70,75 euro pentru cumpărăturile efectuate de pe desktop, comparativ cu 66,67 euro în 2021.
În cazul tranzacțiilor efectuate de pe telefonul mobil, valoarea coșului mediu a fost de 46,48 euro în 2022, similar cu 46,47 euro în 2021.
*Valorile medii de mai sus nu conțin TVA și a fost luat în calcul un curs mediu anual de 1 EUR = 4,9315 lei pentru 2022.
VEDEȚI RAPORTUL INTEGRAL AICI - https://www.gpec.ro/blog/raport-gpec-e-commerce-romania-2022-cumparaturi-online-de-63-miliarde-de-euro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News