Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, miercuri, că FMI a cerut ca privatizarea CFR Marfă să fie finalizată cel mai târziu la 15 octombrie. Ramona Mănescu a mai spus că în cursul zilei de miercuri va avea discuții cu FMI pe tema acestei privatizări.
"Acele 60 de zile din Hotărârea de Guvern erau prevăzute în scrisoarea-acord cu FMI. 60 de zile, dar nu mai târziu de 15 octombrie. A fost cerința FMI în scrisoare cu board-ul", a completat ministrul.
La începutul acestei săptămâni, reprezentantul FMI pentru România și Bulgaria, Guillermo Tolosa, a declarat pentru Agerpres că autoritățile române nu au avut niciun termen-limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, astfel că și-au îndeplinit obligațiile asumate prin scrisoarea de intenție.
"România și-a îndeplinit obligațiile din scrisoarea de intenție, care au inclus inițierea unui proces de privatizare a CFR Marfă. Există, de asemenea, un angajament ferm pentru transferul proprietății și al controlului, dar nu a fost stabilit niciun deadline în acest sens, în condițiile în care aceste lucruri depind de factori pe care Guvernul nu îi poate controla", a spus Tolosa.
Întrebat dacă Guvernul are vreo responsabilitate privind eșecul privatizării CFR Marfă, el a răspuns: "Este prea devreme pentru a trage astfel de concluzii. Trebuie făcute cu atenție analize pentru a fi învățate lecțiile pentru viitor".
Potrivit scrisorii de intenție convenite cu FMI, dacă procesul de privatizare întâmpină obstacole insurmontabile, licitația pentru privatizarea pachetului majoritar al CFR Marfă se va relua, în conformitate cu cele mai bune practici internaționale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Semnalul dat de BNR privind economia. Adrian Negrescu: Ce urmează pentru România
- Marea reorganizare din Ministerul Muncii: Sunt mai puțini cu... 7 angajați!
- Plăcintă de mere cu aluat turnat, ca-n Ardeal. Rețeta din moși strămoși
- Infracțiuni economico-financiare, cu prejudicii foarte mari, în care sunt angrenate persoane din funcții publice, din administrația locală, dar și afaceriști. Cms. Neagu Claudiu vine cu dezvăluiri
- Hellvig: În urmă cu 25 de ani era un om normal și nimic nu îl recomanda pentru vreo funcție. Dacă ar fi să recomand un model de urmat, el e unul dintre numele care îmi vine în minte
- Autostrada București - Alexandria. ”Astăzi e nenorocire, cozi kilometrice, mai ales în weekend”. Gâdea și Catana dau asigurări: Se va face. Vă spun două motive
- Județul care a devenit un șantier în ultimii 4 ani. Claudiu Catana: Se lucrează la drumuri, la poduri și la port / video
- Tânărul cu barbă din această fotografie restaurată a avut, la un moment dat, toată România la picioare. L-a sfidat până și pe Regele Carol 1
- Ai avut telefon fix în trecut? Ești bun de plată azi! Avocatul Bărbuceanu îți spune ce să faci în astfel de situații
- Solicitarea CPI de arestare a lui Netanyahu este șocantă, subliniază Chirieac. ”Este pentru prima dată când amestecă victimele cu agresorii”
- Cum sunt prinse firmele cu administrator fictiv, numit și „om de paie”. Comisar: Întotdeauna identificăm adevăratul șef, aceștia nu scapă
- Lupta dependenților, de două ori mai grea într-un cuplu în care ambii consumă. Psiholog: Partenerul poate fi un obstacol în calea recuperării
- România o ia pe urmele Greciei. Negrescu: Cheltuielile statului, cu 28% mai mari în 2024, în țara codașă la colectarea TVA