Raluca Radu (FJSC), despre viitorii jurnalişti: Încercăm să creăm minţi de intelectuali. Rol foarte mare în societate
Urmarea unor cursuri de specialitate te califică pentru altă categorie socială, a spus jurnalistul Val Vâlcu, într-un dialog cu Raluca Radu.
„Eu le răspundeam studenților cu o frază pentru care ar putea să mă certe directorul de departament. Totuși, după trei ani – puțini în opinia mea, erau patru-cinci pe vremuri – intri într-o nouă categorie socială. Devii intelectual”, a transmis Val Vâlcu, care este și profesor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării.
„Deci simplul exercițiu practic, faptul că poți să ții un telefon și să-l orientezi bine spre un accident rutier sau să faci un reportaj acolo, nu te aduce în această categorie, nu-ți dă dreptul să fii numit intelectual. Ori, la facultate sunt printre aceste cursuri teoretice și perspective sociologice, nu mai vorbim de științele comunicării, statistică. Când primești un comunicat de la unii care fac sondaje înțelegi ce citești acolo, nu ești un simplu robot cititor cum se spune. Poți funcționa și dacă îți cade prompterul sau se strică, se oprește curentul computerului care îți șoptește”, a adăugat Vâlcu, în discuția cu profesorii de la FJSC.
Cu studii de licență și masterat, un angajat în presă, publicitate sau comunicare și relații publice devine specialist
„Da, cred că este un pas către a deveni intelectual. Într-adevăr, poate nu este nevoie doar de trei ani, poate este nevoie de licență și masterat. Noi avem trei programe de licență, dar avem și zece programe de masterat, deci o paletă largă din care absolventul de științele comunicării sau absolventul din alt domeniu poate să aleagă. Avem și un program doctoral, pentru că suntem prima școală doctorală în științele comunicării din România.
Încercăm, într-adevăr, să creăm niște minți de intelectuali care nu sunt un redistribuitori de comunicate de presă sau un executant într-o campanie de relații publice și publicitate. Sunt niște specialiști care își asumă responsabilități sociale și care știu că rolul jurnalistului, al specialistului în publicitate și al specialistului de relații publice este foarte mare în societate, care înțeleg cum funcționează societatea pentru că au baza cursurilor teoretice și care înțeleg care este efectul comunicării corecte pentru societate”, a explicat prof. univ. Raluca Radu de la FJSC.
VIDEO
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News