Radioul Naţional Bulgar lansează site-ul cu informaţii de actualitate şi în limba română
Radioul Naţional Bulgar oferă acum informaţii de actualitate din şi despre Bulgaria şi în limba română, prin lansarea site-ului "Radio Bulgaria în limba română", care completează portofoliul bogat de servicii media ale radioului public bulgar.
Odată cu lansarea acestuia, numărul de limbi în care Bulgaria comunică cu lumea ajunge la 11. Prezentarea de informaţii de încredere, exacte şi rapide este misiunea Radioului Naţional Bulgar, iar noua pagină web în limba română apare într-un moment în care cele două ţări vecine, Bulgaria şi România, sunt împreună în îndeplinirea obiectivele lor comune de aderare la Schengen.
Prin conţinutul în limba română este asigurată şi acoperirea completă a informaţiilor din Bulgaria către vecinii din Balcani. Prezentarea oficială a site-ului în limba română va avea loc, joi, la ora 15:00.
În cadrul evenimentului, va fi prezentată echipa care va oferi în limba română informaţii interesante despre turism, cultură, istorie, tradiţii şi stil de viaţă din Bulgaria, precum şi ştiri, evenimente şi procese din politica naţională şi internaţională, subiecte de interes pe plan bilateral şi regional, sfaturi utile pentru călătoriile în Bulgaria şi întâlniri cu personalităţi marcante bulgare şi oameni care şi-au legat viaţa de cele două ţări vecine.
Echipa noului site al BNR în limba română este compusă din doi jurnalişti şi un redactor - Iulia Bahovski, Vladimir Mitev şi Alexandru Ionaşcu. Bulgaria şi România menţin o cooperare activă în sfera comercială şi economică, sunt parteneri pe linia NATO şi UE, la nivelul Europei de Sud-Est, a Dunării şi a regiunii Mării Negre.
Cele două ţări vecine împărtăşesc interese similare şi au proiecte comune în domeniile infrastructurii, energiei, transporturilor şi altele. Interacţiunile turistice şi culturale dintre cele două popoare se extind din ce în ce mai mult. Potrivit datelor Ministerului Turismului, în cei trei ani anteriori pandemiei de COVID-19, în medie, peste 1,2 milioane de cetăţeni români au călătorit anual în Bulgaria în scop turistic.
Totodată, un flux uriaş de pasageri români tranzitează Bulgaria, cu destinaţia Grecia, Turcia sau ţări din Europa Centrală şi de Vest. Tuturor acestora li se adresează site-ul BNR în limba română. În viitor, conţinutul în limba română va fi completat de formate audio şi video moderne, notează Rador.
Cele mai multe maşini noi se vând în Bulgaria. Salariul minim e mai mic decât în România
Bulgaria se află pe primul loc în ceea ce priveşte creşterea vânzărilor de maşini noi în întreaga Uniune Europeană, potrivit celor mai recente date ale Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Studiul compară înmatriculările de maşini noi în septembrie 2021 cu cele din septembrie 2022. Şi, de asemenea, vânzările din primele 9 luni ale anilor 2021 şi 2022 (ianuarie-septembrie). Potrivit ambilor indicatori, Bulgaria este în frunte în ceea ce priveşte creşterea maşinilor noi achiziţionate.
În general, pentru a doua lună consecutiv, UE a raportat o tendinţă stabilă de creştere a vânzărilor de maşini după şocul pandemiei de coronavirus. Indicatorul mediu în zona euro pentru luna septembrie este de +9,6% (787.870 de maşini noi înmatriculate în septembrie 2022, faţă de 718.718 în aceeaşi lună din 2021), scrie Rador.
În acest context, creşterea în Bulgaria este de aproape 5 ori mai mare - 46,4% (2177 de maşini noi vândute în septembrie 2022, faţă de 1446 în septembrie 2021).
Totuşi, ca valoare absolută, numărul este prea mic pe fondul marilor pieţe auto din UE, care sunt şi ele pe plus: Germania cu 14,1% (224.816 faţă de 196.972 vânzări), Franţa cu 5,5% (141.137 faţă de 133.830), Italia cu 5,4% (110.976 faţă de 105.318) şi Spania cu 12,7% (67.240 faţă de 59.641).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News