Radarele din România îţi permit să mergi peste viteza legală, dar situaţia se schimbă în caz de accident. Expertiza e decisivă
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat la DC Conducem că expertiza în cazul unui accident rutier este singura care poate decide cine este vinovat. 

Astfel, spune Titi Aur, chiar dacă Poliţia Rutieră are o toleranţă în ceea ce priveşte viteza legală şi le permite şoferilor să o depăşească pe aceasta cu câţiva km/h, în cazul unui accident totul se schimbă. 

"Ca sfat de conducere defensivă, atenţie! Până la 59 km/h în localitate nu iei amendă. Dar dacă în caz de accident expertiza arată că aveai 51-52-59 km/h, atunci eşti vinovat. Pentru că dacă trece un copil printre maşini, sau sare din curte, iar tu ştii că nu eşti băut, drogat, maşina e bună, şi spui că mergeai legal, tot poţi fi vinovat. Pentru că dacă aveai şi un 1 km/h peste viteza legală din acea zonă, eşti vinovat. Dacă nu aveai deloc depăşită viteza, nu eşti vinovat. Nu e plăcut, dar eşti nevinovat. 

Acum se verifică cutia neagră a maşinii. O parte au deja. Când se face cerere de expertiză, la multe maşini e deja. De pe 6 iulie, e obligatoriu ca toate maşinile noi să aibă acele cutii negre. Dacă vine un expert care ţine cu victima... Frânatul nu se mai cunoaşte aşa bine, de când cu ABS-ul, se poate scoate informaţia despre viteză din cutia neagră. Dacă la impact aveai peste 50 km/h sau peste 30 km/h, sau cât e în zona aia viteza, eşti vinovat. Şi nu vorbim de viteze foarte mari, ci cu 2-3 km/h", a declarat Titi Aur la DC Conducem. 

Youtube video image

Cel mai important lucru pe care îl poate face un şofer, din punct de vedere preventiv 

"Mult mai uşor este să previn. Înainte de a pleca de acasă, programarea timpului de deplasare este cel mai important lucru pe care îl pot face preventiv. Dacă îmi propun să fac 2 ore de la Bucureşti la Braşov, sau 2 ore jumătate când este mai aglomerat, nu am nicio şansă. Sau am la limită şansă să fac timpul ăsta. Dar cu siguranţă voi fi stresat. 

Dacă îmi programez că fac 4 ore, nu e nicio problemă dacă ajung în 3 ore. Totul pleacă de la noi. Dacă fiecare dintre noi ar face asta, ar fi mai sigură deplasarea. 

Din păcate, cei mai mulţi şoferi sunt stresaţi, grăbiţi, agresivi. Şi atunci, trebuie să fii cel care iese din situaţia asta, să nu intri în efectul de turmă. Să fii cel care iese din cercul ăsta", a declarat Titi Aur la DC Conducem. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel