Rabla Clasic 2024, cu bani tot mai puțini. Unde se duc banii de tichete
Anul 2024 marchează începutul unor schimbări majore cu privire la Rabla Clasic.
În 2024, bugetul pentru Rabla Clasic a fost diminuat la 300 de milioane de lei. De asemenea, cei care beneficiază de tichetul Rabla Clasic nu mai pot achiziționa o mașină mai scumpă de 60.000 de euro. ”Dacă-mi permit 100.000 de euro să achiziționez o mașină nouă, nu am nevoie de o bonificație din partea statului pentru asta” sublinia Laurențiu Neculaescu, președintele AFM.
Prima de casare pentru Rabla Clasic s-a menținut la 7.000 lei, respectiv 10.000 lei în cazul predării a două autovehicule uzate. ”Prima de casare se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 150 g CO_2/km în sistem WLTP și a cărui valoare nu depășeste 60.000 euro, cu TVA inclus” conform AFM.
La prima de casare se pot adăuga următoarele ecobonusuri, astfel:
- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP;
- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu motorizare GPL/GNC;
- ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid;
- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
În acest context, fondurile la Rabla Clasic s-au epuizat rapid și președintele AFM anunță că bugetul va fi tot mai mic pentru acest program. El a spus, conform unui material DCNewsTV, unde se duc banii.
Citește aici: Bugetul Rabla Clasic va scădea în fiecare an. Anunțul șefului AFM. Unde se duc banii
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News