Quatar Airways a retras la sol 13 aeronave. Probleme îngrijorătoare la fuselaj
Qatar Airways a declarat joi că a retras la sol 13 avioane Airbus A350 pe motiv că fuselaje „s-au degradat la o viteză accelerată”.
Qatar Airways a declarat joi că a retras la sol 13 Airbus A350 din cauza faptului că fuselaje „s-au degradat la o viteză accelerată” în aeronava cu rază lungă de acțiune, iar disputele cu producătorul european s-au intensificat.
În timp ce Airbus a refuzat să discute în mod specific despre anunț, decizia Qatar Airways de a retrage la sol aeronava a ridicat întrebări cu privire la fuzelajul compozit din carbon al A350, conceput pentru a face aeronava mai ușoară și mai ieftină de operat prin arderea mai mică a combustibilului pentru jet. Qatar Airways este, de asemenea, unul dintre cei mai mari operatori mondiali de avioane.
În declarația companiei, Qatar Airways a precizat că monitorizează de ceva timp degradarea de sub vopseaua de pe fuzelajul aeronavei. Acesta a descris problema ca pe o „condiție semnificativă”, fără a da mai multe detalii.
„În urma instrucțiunilor scrise explicit de autoritatea de reglementare, 13 aeronave au fost acum retrase la sol, eliminându-le efectiv din serviciu până când se poate stabili cauza principală și se pune la dispoziție o soluție satisfăcătoare pentru rezolvarea problemei”, a spus compania aeriană în declarația sa.
Qatar Airways are o flotă de 53 de Airbus A350 atât în seriile sale 1000, cât și în cele 900. Compania aeriană are o altă comandă la producătorul de avioane din Toulouse, Franța, având flota totală de 76 de avioane, cea mai mare parte a oricărei companii aeriene din întreaga lume. În iunie, Qatar Airways a spus că nu va mai comanda A350 decât dacă problema va fi remediată, precizează AlJazeera.
Ilie Bolojan şi Florin Birta au anunțat că Oradea va avea companie aeriană. Premieră în România
Ilie Bolojan şi Florin Birta au anunțat, joi, că judeţul Bihor şi municipiul Oradea vor avea o companie aeriană proprie, o premieră în România, care va opera atât în ţară, mai precis spre şi dinspre Capitală, cât şi pe rute europene.
Compania va fi singura de acest fel din România. „Considerăm că putem opera în condiţii de rentabilitate, la preţuri rezonabile, având curse predictibile şi stabile”, a spus Ilie Bolojan.
Protocolul arată că scopul companiei este "înfiinţarea şi operarea unor noi curse aeriene interne care să lege Oradea de Capitală, dar şi externe între Oradea şi unul sau mai multre huburi aeriene importante din UE", potrivit ebihoreanul.ro.
Compania urmează să fie înfiinţată în septembrie 2021, aceasta operând cu două aeronave minimum două zboruri pe zi în zilele nelucrătoare, respectiv minimum trei zboruri pe zi în zilele lucrătoare, de pe Aeroportul Oradea spre Otopeni sau Băneasa, începând din martie 2022.
De asemenea, va opera minimum un zbor pe zi în zilele lucrătoare de la Oradea către "unul sau două aeroporturi internaţionale din vestul Europei" (citește AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News