Data publicării:

PROTEST al sindicaliștilor privind o decizie a Ministerului Transporturilor

Autor: Crişan Andreescu | Categorie: Stiri
WhatsApp

SINDICATUL DRUMARILOR ELIE RADU, cu sediul în Iaşi, str. Gheorghe Asachi, nr.19, jud. Iaşi, prin președinte sindicat ing. Elena RĂILEANU informează opinia publică referitor la faptul că, miercuri 10 august a.c. Ministerul Transporturilor a lansat în dezbarere publică, proiectul de ORDONANŢĂ privind reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. (CNADNR) şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere S.A. (CNIR).

Dacă nu era de ajuns o Companie Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din Romania, Ministerul Transporturilor pregătește înființarea a încă unei astfel de companii, care să facă (culmea !) ce face deja actuala companie, dar cu personal care să fie plătit cu salarii de câteva ori mai mari decăt cei din actuala CNADNR.

În fapt, urmează a fi înfiinţată încă o companie de drumuri, care nu are ca scop preluarea din proiectele de autostrăzi în derulare şi nici personalul existent al CNADNR. Astfel, în loc să existe, eventual, două companii separate care să-și distribuie atribuțiile și să aibă obiect de activitate diferit, vor exista două companii care fac aceleași lucru (asta rezultă din obiectul de activitate), dar cu dublarea personalului și implicit creșterea cheltuielilor cu salariile și cu mai puțini bani pentru drumuri.

Prin proiectul de ordonanţă de fapt nu se restructurează CNADNR, compania rămânând aşa cum este, în schimb CNIR va primi 15% din veniturile CNADNR, o suma enormă dacă ne gândim că vor fi 400 (patru sute) de angajaţi, iar în prezent CNADNR utilizează 18% din venituri pentru salariile celor 6100 (șase mii o sută) de angajaţi. Cu alte cuvinte dacă, din punctul de vedere al CNADNR, totul rămâne neschimbat, întreţinerea drumurilor va avea de suferit, pentru că, pentru acest scop, vor fi alocate sume mai mici cu 15%.
Plenul Comisiei de Dialog Social a cerut, în ședința din 22.08.2016, retragerea și discutarea, în subcomisia rutieră, a întregului act normativ pentru a realiza un proiect de act normativ viabil, cu instituții clar definite, cu atribuții separate, cu bugete realiste și salarizare la nivelul altor companii de stat și nu la umflarea nejustificată a unor salarii pentru un personal dedicat. Se impune necesitatea unei analize serioase, pertinente și transparente cu privire la necesitatea unei asemenea divizări, a competențelor noilor structuri ce urmeză a fi create precum și la responsabilitățile acestora. Reprezentanții Ministerul Transporturilor au refuzat să retragă de pe ordinea de zi a ședintei și să trimită spre dezbatere în subcomisia rutieră acest proiect cu toate că aceasta a fost solicitarea întregului Plen al comisiei.

[citeste si]

În acest context i s-a pus în vedere ministrului de resort faptul că nu este cazul să se grăbească și că nu se justifică urgența și adoptarea unui astfel de norme prin ordonanță, dar acest lucru pare să nu conteze. Atunci este aproape firească întrebarea: Cine va răspunde de efectele creării a două structuri cu aceleași competențe și atribuții ???

Pe lângă problemele privind identificarea unui obiect de activitate clar în ceea ce privește cele două companii, stabilirea unor principii de salarizare în acord cu legislația muncii și eficientizarea unor activități prin nedublarea acestora de către cele două companii, această ordonanață încalcă legi organice, respectiv Codul Muncii - art.173-174, Legea nr.67/2006 – privind transferul de intreprindere, dar și Legea nr.67/2006 privind consultarea și informarea salariaților.

Astfel, în cazul unui transfer de "inteprindere"......, se produce un transfer automat al salariaților la noua companie, aceștia fiind preluați, însă în cazul de față CNADNR rămâne cu acelasi număr de salariați. În opinia noastră, este foarte probabil ca aceștia să fie supuși unui proiect de concediere colectivă deși acest aspect este interzis în cazul transferului de intreprindere. Mai mult, ar fi trebuit ca salariații să fie consultați într-o manieră în care să se ajungă la un acord, însă acest proeict este lansat cu totală lipsă de consultare a salariaților CNADNR.

Având în vedere refuzul evident de dialog precum și desconsiderarea punctelor de vedere a partenterilor sociali astfel cum au fost expuse atât de partea sindicală, dar și de partea patronală, în Comisia de Dialog Social de la MT, organizația noastră va organiza, în perioada imediat următoare, ample acțiuni de protest la nivel de CNADNR.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel