Data publicării:
Problemă majoră cu reparaţiile auto. Titi Aur: Acest lucru e scăpat de sub control în România

Titi Aur, expert în conducerea defensivă, a atras atenţia asupra unei probleme grave în ceea ce priveşte reparaţiile auto efectuate la service-urile/atelierele din România.
Cei de la Registrul Auto Român au aplicat, anul trecut, sancţiuni în sumă de 7,3 milioane de lei la service-urile auto. Au fost 4.500 de acţiuni în toată zona de competenţă. Potrivit RAR, un atelier specializat în tinichigerie nu poate efectua intervenţii asupra sistemelor unui vehicul.
"În primul rând avem o problemă cu îndreptat sau sudat tabla. La noi este scăpat de sub control acest lucru. Cu cât am avansat mai mult în toată tehnologia de fabricare a unei caroserii, cu atât a devenit mai important şi mai sofisticat sistemul de reparaţie. Dacă pe timpuri aveai un şasiu pe care se montau nişte table şi aia era maşina, iar dacă acel şasiu era rezistent - şi de obicei era - restul tablelor stăteau cumva pe acel şasiu şi nu conta mai nimic în rest, în ziua de astăzi maşina este gândită să absoarbă energia în cazul în care ai un accident.
Asta înseamnă că are zone cu tablă mai groasă, zone cu tablă mai subţire, are zone în care ai combinaţie de aluminiu, fier, plastic şi toate acestea înseamnă o tehnologie ultra specializată. Trebuie să ai specialişti care ştiu şi utilaje care pot să sudeze pentru că sunt diferite feluri de suduri, de montaje.
În ziua de astăzi, o caroserie care e făcută să te protejeze, ca să îşi menţină acel grad de siguranţă, atunci când o repari, trebuie să respecţi tehnologia. Din păcate, la noi în foarte multe ateliere nu se respectă. Sunt şi ateliere în care au sculele şi oamenii pregătiţi, dar foarte multe sunt autorizate să repare caroserii, dar nu au tehnologia şi nu au specialiştii.
Mai mult de atât, un atelier e autorizat pentru ceva şi îşi permite să facă şi alte reparaţii. Dacă e autorizat pentru caroserii şi îţi pune şi parasolarul în interior, să zicem că nu e atât de grav. Dar când acela care nu e autorizat să lucreze la sistemele de frânare, de direcţie, la calea de rulare, face totuşi asta, noi ne bazăm că ştie meseriaşul ce face, dar nu e aşa. Ca maşina să fie la gradul de siguranţă în care a fost construită, trebuie să se respecte milimetric tehnologia.
De asemenea, sunt unii autorizaţi pentru anumite reparaţii, dar nu le fac cum trebuie fie pentru că nu au specialişti, fie că nu au utilajele", a explicat Titi Aur în cadrul emisiunii DC Conducem.
Video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News