Data publicării:

Primăria București, anunțul zilei despre Podul Ciurel! Când vor începe lucrările. Culoarul de expropriere aprobat inițial a fost ulterior modificat

Autor: Anca Murgoci | Categorie: Stiri
WhatsApp
Inquam Photos / Octav Ganea
Inquam Photos / Octav Ganea

Anunțul zilei despre Podul Ciurel!

Podul Ciurel din București va continua! DC News a făcut o solicitare către Primăria București pentru a vedea dacă această construcție va avea continuitate, chiar dacă, multă vreme, a fost oprită.

„Se are în vedere continuarea lucrărilor la următorul tronson al obiectivului menționat, tronson care va avea ca limită intersecția cu Bulevardul Uverturii”, ne-a transmis Primăria București.



„Lucrările vor începe după finalizarea proiectării, iar ordinul de începere al proiectării va fi dat în momentul alocării fondurilor necesare pentru exproprieri”, ne-a mai transmis Primăria București.

Urmează exproprieri





„La momentul prezent se așteaptă din partea Antreprenorului JV Max Bogl,  Webuild, S.C.  Euroconstruct SRL, S.C. Tehnologica Radion,  Proiect  București transmiterea costului estimat al lucrărilor pentru acest următor tronson, în baza prevederilor Contractului de lucrări nr. 3920/25.10.2007. Culoarul de expropriere aprobat inițial a fost ulterior optimizat de asemenea manieră încât să se minimizeze atât costurile generate de exproprieri, cât și să nu se afecteze construcții importante”, a mai transmis Primăria București pentru DC News.

După întâmpinarea unor obstacole considerabile, demersurile pentru lucrările respective la Podul Ciurel au început în anul 2014. Proiectul a fost afectat de mai multe probleme, în special în ceea ce privește exproprierile, care au constituit o provocare majoră pentru Primărie. În urma unor contestații repetate, autorizația de construcție a fost chiar anulată în instanță. Aceste decizii nu au făcut altceva decât să ducă la amânarea termenului de finalizare. Podul Ciurel a fost inaugurat pe data de 19 septembrie 2020. 

Podul Ciurel are un kilometru

Construcția are o lungime totală de aproximativ un kilometru. Podul hobanat se întinde pe 235 de metri. Pilonul central se ridică până la o înălțime de 68,2 metri.

66.000 de metri cubi de pământ s-au folosit pentru terasamente și 20.000 metri cubi de balast stabilizat. Constructorii au folosit 40.000 de metri cubi de beton, 5.150 de tone de tablier și armătură metalică, plus 310 tone de oțel pentru hobane. 13 kilometri de bordură și 7,5 kilometri se regăsesc pe podul deschis circulației în 2020.

Proiectul a costat nu mai puțin de... 50 de milioane de euro. În mediul online, șoferii au făcut glume, numindu-l ironic „cel mai scump viraj la stânga". Înainte de inaugurarea podului, conducătorii auto care circulau pe Șoseaua Virtuții și doreau să ajungă pe Splaiul Independenței virau la stânga la semafor.

VEZI ȘI: Nu toți angajații vor primi tichete de masă mărite la 35 lei. De ce această creștere va fi acordată doar anumitor persoane - https://www.dcnews.ro/nu-toti-angajatii-vor-primi-tichete-de-masa-marite-la-35-lei-de-ce-aceasta-crestere-va-fi-acordata-doar-anumitor-persoane_922377.html

VEZI ȘI: Admitere ASE. Se schimbă procedura pentru Facultatea de Drept și Cibernetică. Toate noutățile le aflăm de la decanul Ovidiu Ioan Dumitru / video - https://www.dcnews.ro/admitere-ase-se-schimba-procedura-pentru-facultatea-de-drept-si-cibernetica-toate-noutatile-le-aflam-de-la-decanul-ovidiu-ioan-dumitru-video_922372.html

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel