Urmărește emisiunea live
Prețul hranei va CREȘTE mai mult. „Ne-a lovit în plin”
Data publicării:
Autor: Andreea Ditcov
WhatsApp
Chinezii, îndemnați să facă rezerve de mâncare Pexels
Chinezii, îndemnați să facă rezerve de mâncare Pexels
O mare companie care comercializează produse alimentare a anunțat că prețurile alimentelor vor crește. 

Cea mai mare companie de procesare și comercializare a mâncării avertizează că prețul hranei va crește în continuare, fiind influențat de  prețul materiei prime și al transportului, scrie CNN

Nestle comercializează aproape orice ține de industria alimentară, de la înghețată, la cafea sau cereale. Compania a anunțat că va majora prețurile produselor alimentare în a doua parte a anului. 

„Inflația a fost absentă în mod virtual pentru câțiva ani, apoi a crescut brusc. Ne-a lovit în plin”, a declarat CEO Mark Schneider într-o conferință de presă. 

Inflația a lovit în plin

Schneider consideră că inflația este ceva tranzitoriu, însă prețurile pentru produsele brandurilor Nescafe, Gerber sau Cheerios vor trebui majorate cu aproximativ 2%, pentru a uniformiza creșterile care ajung și la 4%. Nestle a crescut prețurile produselor cu 1,3% în prima jumătate din 2021.

Compania poate acoperi unele creșteri, cum ar fi în cazul creșterii prețului cafelei, a mai adăugat Schenider, dar nu poate ocoli creșterile în cazul transportului, care pune presiune pe profitul companiei. Prețul cafelei a ajuns la un nivel record în ultimii șase ani. S-a înregistrat o creștere de peste 30% din cauza valului de frig. Peste 200 de mii de hectare de pe teritoriul celui mai mare producător de cafea din lume au fost distruse.

Nestle se așteaptă la un profit de 17,5% în 2021, o ușoară scădere față de anul trecut, în ciuda faptului că vânzările companiei au crescut cu 5% - 6%. 

Nu toate produsele sunt sănătoase

Nestle, mai mare producător mondial de alimente, recunoaşte într-un document intern că peste 60% din băuturile şi produsele sale alimentare nu îndeplinesc "definiţia standard a produselor sănătoase" şi de asemenea că "unele din categoriile şi produsele noastre nu vor fi niciodată sănătoase", informează Agerpres, citând  Financial Times.

Cotidianul citat susţine că a consultat o prezentare care a circulat între directorii Nestle la începutul anului, conform căreia doar 37% dintre băuturile şi produsele alimentare de tip mainstream ale grupului, excluzând produse de tip hrană pentru animale şi produse specializate pe nutriţie, au obţinut un rating de 3,5 stele conform noului sistem de clasificare a alimentelor sănătoase. Acest sistem clasifică alimentele pe o scară de până la cinci stele şi este utilizat de grupurile internaţionale precum Access to Nutrition Foundation.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel