Data publicării:
Preferințele românilor din diaspora: O treime dintre ei ar accesa o astfel de platformă online
Tradițiile au un rol esențial în formarea unei identități naționale puternice și în promovarea unității în cadrul unei societății în general, și al diasporei în special.
Tradițiile românești, cum ar fi sărbătorile și obiceiurile populare, reprezintă piloni ai culturii naționale și servesc drept legături între generații. Ele contribuie la perpetuarea valorilor, limbii și obiceiurilor specifice, ceea ce ajută la menținerea unei identități distincte și a sentimentului de apartenență.
Mass media poate contribui la conservarea și transmiterea identității culturale pentru românii din diaspora
Mass-media joacă un rol important în promovarea tradițiilor, având capacitatea de a aduce în prim-plan obiceiurile, valorile și evenimentele specifice culturii noastre. Prin intermediul posturilor de televiziune, a radioului, a presei scrise și a platformelor online, tradițiile românești ar putea fi aduse în atenția publicului larg, contribuind astfel la conservarea și transmiterea acestora către generațiile viitoare. Diverse emisiuni, reportaje, interviuri și transmisiuni media pot fi dedicate subiectelor legate de tradiții, oferind o platformă de vizibilitate și valorificare a acestora. De asemenea, mass-media are capacitatea de a activa interesul publicului pentru participarea la evenimente tradiționale și de a reînvia practici vechi, ceea ce ar aduce un suflu nou tradițiilor noastre și le-ar menține relevante în societatea contemporană.
Mass media ar trebui să facă mai mult pentru păstrarea identității românești, dar românii din diaspora nu sunt prea interesați de acest gen de conținut
Prin întrebări adresate publicului larg pe site-ul stiridiaspora.ro, am dorit să aflăm care este percepția generală asupra utilizării mass media drept promotor al tradițiilor și identității naționale pentru cei plecați în străinătate. Românii recunosc rolul mass media de a păstra și transmite aspecte ale identității naționale (51% dintre respondenți spun că mass media ar trebui să promoveze mai mult tradiții și obiceiuri românești în diaspora), dar atunci când sunt întrebați concret dacă ar accesa astfel de conținuturi, răspunsurile nu sunt foarte încurajatoare.
O ușoară preferință față de știri în detrimentul divertismentului românesc
În general, dacă ar locui în străinătate, românii nu ar fi foarte interesați de accesarea conținutului media cu specific românesc. Întrebați dacă ar fi dispuși să plătească un abonament special pentru a viziona posturi TV românești, 56.9% dintre respondenți au spus că nu. Totuși, dacă ar avea acces la posturile TV românești atunci când sunt în diaspora, românii ar prefera știrile în locul programelor de divertisment (50.5% ar urmări canale românești de știri și doar 44.6% s-ar uita la canale de divertisment).
O treime dintre români ar accesa o platformă online doar cu artiști români
Mediul online ușurează accesarea conținuturilor, însă chiar și așa consumul de mass media cu specific românesc nu crește semnificativ. Puțin mai mulți respondenți (55.5%) spun că ar accesa știri on-line din România (față de 50.5% care s-ar uita la televizor la știri), însă numai 33.2% ar accesa o platformă online care ar promova doar artiști din România (mult mai puțini decât cei care ar urmări emisiuni de divertisment la televizor – 44.6%).
Nici consumul de carte online nu este mai accentuat: 58% dintre cititorii stiridiaspora.ro au spus că nu ar accesa o bibliotecă online doar cu cărți românești.
Concursurile de tradiții și obiceiuri organizate în mass media nu prezintă mare interes
Românii nu ar fi interesați nici de concursuri de tradiții și obiceiuri, apreciind că mass media nu ar trebui neapărat să organizeze astfel de activități (65.3% afirmă că mass media nu ar trebui să organizeze concursuri de tradiții și obiceiuri pentru diaspora).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News