Poziţie oficială ALTEX România:
”Campania la care se face referire în mesaj nu este organizată de ALTEX România, fiind o campanie falsă, înșelătoare, derulată de escroci care folosesc cartele pre-pay și astfel nu pot fi identificați chiar dacă, de fiecare dată când astfel de cazuri de fraudă au circulat în spațiul public, ne-am adresat organelor abilitate.
Cazurile de fraude sau tentativele de tip phising făcute prin intermediul mesajelor trimise pe telefoanele mobile s-au înmulțit semnificativ în ultimii ani folosindu-se cartele pre-pay care nu permit identificarea apelantului. Pentru a părea credibile, cei care au asemenea tentative de înșelare a consumatorilor folosesc mesaje în numele unor companii, instituții cunoscute sau chiar în numele unor furnizori sau autorități de stat.
Pagube însemnate persoanelor de bună credință
În cazul în care se solicită returnarea apelului, numărul respectiv poate fi unul cu suprataxă folosit în scopul încărcării notei de plată a utilizatorului în beneficiul persoanelor care derulează respectiva acțiune de înșelăciune. Astfel, se creează pagube însemnate persoanelor de bună credință care devin victime ale acestei înșelăciuni, pentru care nu putem lua măsuri de prevenire în condițiile actuale de achiziție a cartelelor pre-pay.
Pentru protecția cetățenilor, considerăm necesară înregistrarea cartelelor pre-pay la achiziția acestora în baza documentelor de identitate, aspect ce ar conduce la identificarea rapidă de către organele abilitate a persoanelor care derulează astfel de acțiuni de înșelătorie.
Apel public către operatorii de telefonie mobilă
Facem un apel public către operatorii de telefonie mobilă de a se alătura în lupta împotriva înșelăciunii, escrocheriei și phisingului prin intermediul cartelelor pre-pay care creează victime la nivelul societății. Apelăm la operatori pentru a nu mai vinde cartele pre-pay decât în punctele autorizate de colectare a datelor personale, în același regim cu abonamentele, contribuind astfel la eliminarea apelurilor și campaniilor frauduloase. Conform celui mai recent raport al GSMA, condiții similare pe piața telefoniei mobile, în ce privește dovada identității utilizatorilor se înregistrează în alte 16 țări la nivel european, printre care Marea Britanie, Irlanda, Suedia, Finlanda, Danemarca, Islanda, Portugalia, Cehia”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă
- Incendiu puternic lângă Mănăstirea Voroneț / Update: Există riscul ca focul să se extindă / foto în articol