Data publicării:

Postările care domină pe Facebook sunt de „slabă calitate”, dezvăluie compania

Autor: Neagoe Narcis-Florentin | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto: Facebook
Foto: Facebook

Facebook a făcut publice cele mai vizionate postări din trei luni ale anului 2021.

Facebook a făcut în premieră un raport despre conținutul care apare în secțiunea Noutăți a utilizatorilor săi, după ce compania a fost acuzată că acționează ca factor de propagare a conținutului de dreapta.

Conform BBC, această analiză este făcută în Statele Unite ale Americii și se concentrează pe numărul de persoane care ajung să vadă anumite postări. Rezultatele sunt surprinzătoare, fiindcă o postare care promite să dezvăluie „realitatea” cuiva a fost în topul tuturor postărilor din trei luni ale anului 2021, alături de alte postări despre subiecte cum ar fi mâncarea.

Ce se mai află în top 20?

 

Topul 20 este completat de astfel de postări banale, în timp ce locul patru este ocupat de întrebarea: „Haideți să punem capăt dezbaterii, se pune zahăr pe spaghete?”. Aceasta a fost vizionată de 58,6 milioane de ori și a generat 3,8 milioane de certuri în comentarii.

„Provocare «sunt în vârstă, dar par tânăr». Arătați o poză cu voi, cei de peste 30 de ani”, este pe locul doi în clasament, iar cinci milioane de persoane și-au afișat chipurile. Singura pagină cu două postări în top este „The typical mom”. Aceasta sunt: „Spuneți din ce eră faceți parte printr-un concert la care ați participat” și „Ce se întâmplă în capul tău când aduni 28 și 47?”. Facebook a ținut să precizeze că „unele postări din top ar conține conținut de slabă calitate”.

Raportul caută să facă diferența între vizionări și interacțiune

 

Raportul încearcă să diferențieze postările cel mai des văzute de cele cu care se interacționează cel mai mult prin aprecieri, comentarii și distribuiri. Analiza se pare că intră în contradicție cu informațiile adunate de Crowdtangle, propria unealtă de măsurare a Facebook, care sugerează că conținutul de dreapta este dominant pe platformă.

Facebook a contestat serios această idee, subliniind faptul că doar 6% din conținutul văzut de utilizatori este politic. Într-o postare din noiembrie, compania a spus că s-a concentrat pe „reach-ul” linkurilor și postărilor, nu pe interacțiuni, ceea ce schimbă complet definiția popularității. Totuși, atât de mult conținut este postat pe Facebook, încât primele 20 cele mai vizionate postări încă nu ating „o zecime de procent din toate vizionările din SUA”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel