Data actualizării:
Data publicării:

Polonia vrea să interzică parcarea mașinilor pe trotuare: Sunt exclusiv pentru pietoni

Autor: Andrei Itu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Polonia vrea să interzică parcarea mașinilor pe trotuare: Sunt exclusiv pentru pietoni - Foto Pexels
Polonia vrea să interzică parcarea mașinilor pe trotuare: Sunt exclusiv pentru pietoni - Foto Pexels

Șoferii care parchează pe trotuare în Polonia ar putea primi amenzi, în urma unei modificări a legilor de circulație care a definit trotuarele ca fiind „exclusiv” pentru pietoni. 

Unii specialiști spun că regulile rămân ambigue, scrie Notes from Poland.

În prezent, mașinile (până la o masă maximă autorizată de 2,5 tone) pot fi parcate fie complet, fie cu roțile de pe o parte sau cu axul din față, pe trotuare, însă trebuie să lase o distanță minimă de 1,5 metri pentru pietoni, dar, în practică, lucrurile nu se întâmplă așa. Rețelele de socializare din orașele poloneze vuiesc deseori cu astfel de exemple.

Un nou amendament al legii, care va intra în vigoare pe data 21 septembrie, va defini trotuarul ca „o parte a drumului destinată exclusiv circulației pietonilor și a persoanelor care utilizează un dispozitiv de ajutor pentru mobilitate”.

Anterior, legea se referea la „o parte a drumului destinată pietonilor”, notează site-ul de știri Onet. Această modificare pune sub semnul întrebării dacă mașinile care parchează complet sau parțial pe trotuar o fac legal.

„Rămâne o enigmă de ce, în pofida acestor modificări, legile care reglementează regulile de parcare pe trotuare rămân, dacă o astfel de parcare va deveni imposibilă”, scrie Łukasz Zboralski pentru BRD24, un portal de motorizare și siguranță.

„Aceasta este o neglijență evidentă în legiferare”, adaugă el, prezicând că „în curând vom avea un alt amendament care va șterge din lege regulile privind parcarea pe trotuare”.

Modificarea legii ar putea fi motivată de o schimbare a regulilor de amenajare a trotuarelor, care va fi introdusă în aceeași zi, scrie BRD24.

Potrivit noului regulament, trotuarele ar trebui să aibă o lățime de cel puțin 1,80 metri, însă „în condiții dificile” acestea pot fi chiar și mai înguste de 1 metru, atâta timp cât includ puncte speciale de trecere pentru persoanele cu nevoi speciale de mobilitate.

Șoferiii care își parchează vehiculele în mod incorect riscă o amendă de 100 de zloți (21 de euro) și un punct de penalizare pe permisul de conducere. Mai mult, poliția și poliția municipală au dreptul de a bloca astfel de mașini pe cheltuiala proprietarului, amintește sursa citată.

Citește și - "Revoluţia parcărilor e un fail". Noul regulament de parcare din Bucureşti, făcut praf

 

De marţi, 16 august, a intrat în vigoare noul regulament de parcare în Bucureşti. Cu toate astea, şoferii bucureşteni ... s-au descurcat. 

"Ziua 1 după revoluția parcărilor e un fail.

Așa cum anticipam, mașinile s-au mutat de pe locurile amenajate pe spațiul public (trotuare, spații verzi, rampe), iar Poliția Locală nu poate face nimic pentru că “nu putem aplica sancțiuni în lipsă” (n.a. dacă nu e posesorul mașinii prezent la mașina parcată).

Așa că, dragi consăteni, blocați repede rampa aia de acces pe trotuar sau spațiul ăla verde și plecați de la mașină, că e gratis", a scris Sabina Iordache pe Facebook. 

Aceasta spune că nu e prima dată când Poliţia Municipiului Bucureşti refuză să intervină. 

"Nu e prima dată când cei de la locala de la PMB vin cu “soluția” asta când îi solicit. Când am cerut explicații suplimentare, mi-au spus că doar cei de la rutieră au posibilitatea de a aplica amenzi. Ce am văzut că mai fac cei de la locala de sector e să pună niște fluturași în geam, unde te invită la secție să plătești suma X.", a mai scris ea. 

Cât costă parcarea în Bucureşti



Astfel, tarifele practicate de Compania Municipală Parking, conform HCGMB 517/2019, în intervalul orar 7.00 - 23.00, de luni până vineri, sunt următoarele:

- 10 lei/oră, în zona 0;
- 5 lei/oră în zona 1;
- 2,5 lei/oră în zona 2.

Pentru eliberarea abonamentului, riveranii (persoane fizice care posedă autoturisme şi au domiciliul pe strada unde este amenajat parcajul public) trebuie să prezinte buletinul de identitate şi certificatul de înmatriculare al autovehiculului . Pentru a se putea acorda acest tip de abonament, adresa din certificatul de înmatriculare trebuie să fie aceeaşi cu cea din buletin.

Riveranii pot beneficia de abonamente, cu sau fără rezervare.

Fără rezervare (plata tarifului permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia):
- 200 de lei/lună în zona 0;
- 100 lei/lună în zona 1;
- 80 de lei/lună în zona 2. Vezi continuarea aici!

Citește și - În sfârșit: După aproape un an de la un tragic accident din Cluj, se iau măsuri / foto

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel