PNRR. Răzvan Cuc critică negocierea făcută de Ghinea pe infrastructură: O nouă sursă de venit pentru nişte "băieţi deştepţi"
Senatorul Răzvan Cuc, ministru al Transporturilor în Guvernul Dăncilă, a criticat modul în care a fost negociat PNRR pe partea de transporturi, spunând că erau numeroase proiecte care puteau fi negociate pentru a fi incluse în schema de finanţare.
"Îmi aduc aminte că atunci când s-a format coaliţia de guvernare PSD-PNL a fost o discuţie legată de faptul că se va încerca o renegociere a PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă). Eu cred că erau mai multe proiecte care puteau fi cuprinse în PNRR dacă se negocia aşa cum trebuie. Din păcate însă, practic a negociat Ghinea nişte domenii ca după aceea el să fie cel care urmăreşte, printr-un ONG sau cine ştie prin ce alte mecanisme ştiute foarte bine de el, implementarea PNRR. Practic a fost pentru nişte băieţi deştepţi o nouă sursă de venit.
Erau multe proiecte care ar fi trebuit să fie cel puţin discutate sau transmise Comisiei Europene pentru a fi incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă", a declarat, pentru DC News, senatorul social-democrat.
Citeşte şi: Când ar putea circula românii pe autostrada Ploieşti-Braşov. Răzvan Cuc: Acesta este termenul realist
Senatorul Răzvan Cuc, ministru al Transporturilor în Guvernul Dăncilă, a spus care este termenul realist în care ar putea fi realizată autostrada Ploieşti - Braşov.
Senatorul PSD Răzvan Cuc a spus, pentru cititorii DC News, cam când am putea circula pe autostradă dacă lucrurile merg în acelaşi ritm.
"Realmente, dacă s-ar fi ţinut cont de demersurile făcute în perioada 2017-2019, acum se construia la această autostradă. Din păcate, o dată cu venirea USR-ului la conducerea Ministerului Transporturilor, s-a intrat din nou în spirala studiilor de fezabilitate. Vreau să vă spun, ca fost ministru al Transporturilor, că şi mie mi s-a indicat, în 2017, când am lansat Piteşti-Sibiu, Piteşti-Craiova, podul de la Brăila, tot ce se construieşte acum, să refacem Studiile de Fezabilitate - ceea ce se întâmplă pe Ploieşti-Braşov. Dacă aş fi intrat în acea spirală, acum, mulţi dintre cei care se pozează la aceste obiective nu ar mai fi avut la ce să facă poze, pentru că am fi fost tot la etapa de documentaţii, de studii de fezabilitate.
Ştiţi foarte bine că noi am făcut demersuri foarte serioase în 2019 şi eram, ca să spun aşa, în buza semnării contractului pentru execuţie la acel PPP (n.r. - parteneriat public-privat). O să vedeţi că, până la urmă, tot la ideea de PPP se va reveni într-un final, pentru că bani de la buget nu se vor aloca pentru autostrada Ploieşti-Braşov şi nici nu cred că se vor putea accesa fonduri europene.
Dar ce a 'reuşit' să facă ilustra conducere a ministerului în 2021 (n.r. - ministru era Cătălin Drulă, USR) a fost să prelungească, probabil, cu încă 4-5 ani demararea execuţiei, nu finalizarea ei. Deci un termen realist, la ce scenariu se aplică acum este undeva 2030, dacă avem un constructor bun", a spus Răzvan Cuc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News