Platforma Temu, acuzată de practici înșelătoare în Europa
Asociațiile europene ale consumatorilor au anunțat joi că au depus o plângere împotriva platformei chineze de comerț online Temu, acuzând-o de manipularea utilizatorilor și încălcarea mai multor prevederi ale regulamentului UE privind comerțul online, conform unui raport AFP.
Temu, care numără peste 75 de milioane de utilizatori lunar în Uniunea Europeană, este acuzată că utilizează „interfețe înșelătoare” pentru a încuraja consumatorii să cheltuiască mai mult. „Consumatorilor li se oferă versiuni diferite, mai scumpe, atunci când au dat click pe un anumit produs și se confruntă cu multe obstacole atunci când doresc să-și închidă contul”, a declarat Monique Goyens, director general al Oficiului European al Consumatorului (BEUC).
BEUC, care reprezintă 45 de asociații independente pentru protecția consumatorului, a depus o plângere împotriva Temu la Comisia Europeană. Totodată, 17 dintre aceste asociații au alertat autoritățile naționale competente, cu excepția României.
Pachetul legislativ privind serviciile digitale, intrat în vigoare în luna februarie, impune noi obligații platformelor online pentru a proteja utilizatorii împotriva conținutului ilegal. Printre altele, regulamentul interzice interfețele înșelătoare și impune transparență privind algoritmii utilizați pentru a viza utilizatorii de internet. BEUC acuză Temu că nu oferă consumatorilor informații esențiale despre vânzătorii produselor și despre conformitatea acestora cu cerințele UE de siguranță.
Un alt aspect criticat este lipsa informațiilor suficiente despre sistemele de recomandare ale Temu și modul în care criteriile utilizate duc la afișarea anumitor produse. Asociația italiană de consumatori Altroconsumo a testat 13 produse cosmetice vândute pe platformă și a descoperit că nouă dintre acestea nu specificau complet lista ingredientelor, încălcând astfel regulamentele UE.
Federația Germană a Organizațiilor Consumatorilor (VZBV) a acuzat Temu la începutul anului de afișarea recenziilor înșelătoare ale produselor și de inducerea în eroare a consumatorilor în privința reducerilor de preț. În urma acestor plângeri, Temu a operat modificări ale platformei, aplicabile însă doar pe piața germană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News