Pirtea: Ministerul Educaţiei va aloca 1 miliard de lei digitalizării universităţilor acreditate, conform proiectului noii legi a învăţământului
Preşedintele Comisiei de Educaţie şi Cercetare a PNL, Marilen Pirtea, a anunţat, vineri, că Ministerul Educaţiei va aloca 1 miliard de lei pentru digitalizarea universităţilor româneşti acreditate, introducându-se proceduri standardizate pentru predarea online, în condiţiile respectării unor standarde de calitate, potrivit proiectului noii legi a învăţământului superior.
Marilen Pirtea afirmă că, în contextul post-pandemic, spaţiul universitar internaţional s-a transformat, fiind vizibilă o creştere a importanţei acordate instrumentelor de comunicare online în activităţile universitare.
'Datorită acestui context, universităţile româneşti se află în momentul de a accelera integrarea procedurilor de comunicare online, pentru cât mai multe dintre activităţile de predare - învăţare - evaluare pe care le organizează. Acesta este şi motivul pentru care digitalizarea este un obiectiv prioritar pentru reforma educaţiei în învăţământul universitar românesc, conform noului pachet legislativ propus şi aflat în dezbatere în această perioadă', arată Marilen Pirtea, într-un comunicat.
Conform proiectului noii legi a învăţământului superior, Ministerul Educaţiei va aloca 1 miliard de lei pentru digitalizarea universităţilor româneşti acreditate, Universitatea de Vest din Timişoara urmând să primească un grant competitiv în valoare totală de 5,26 milioane euro, destinat activităţilor de digitalizare.
Deputatul liberal menţionează faptul că dezvoltarea activităţilor online va susţine un program de creştere a competitivităţii universităţilor în plan internaţional, în această nouă etapă a dezvoltării învăţământului în Europa şi în lume, în condiţiile în care programele de studii similare, organizate de universităţi din diferite ţări, concurează direct pentru atragerea de studenţi internaţionali.
'Suplimentar, pentru creşterea pachetului motivaţional acordat studenţilor din universităţile româneşti acreditate, noua lege prevede creşterea cu 50% a finanţării pentru bursele acordate studenţilor, un factor semnificativ pentru scăderea riscului de abandon şi pentru promovarea performanţelor studenţeşti. Astfel, cuantumul considerat etalon pentru elaborarea fondului de burse creşte de la 201 lei/lună la 300 lei/lună, pe toată durata anului universitar, conform noului proiect al Legii învăţământului superior', punctează Marilen Pirtea.
Citește și - Preşedintele Comisiei de Educaţie a PNL, Marilen Pirtea, propune măsuri pentru reducerea abandonului şcolar
Preşedintele Comisiei de Educaţie şi Cercetare din PNL, deputatul Marilen Pirtea, propune, ca măsură pentru reducerea abandonului şcolar, în cadrul pachetului legislativ pentru reforma învăţământului preuniversitar, o masă caldă în şcoli şi evaluarea permanentă a gradului de alfabetizare funcţională.
Potrivit unui comunicat, deputatul liberal arată că elevii din ciclurile primar şi gimnazial, mai ales cei din mediul rural, au nevoie de intervenţii imediate şi punctuale pentru susţinerea parcursului lor şcolar.
El susţine că programul de asigurare cu masă caldă în şcoli este multiplicat, cu o finanţare prevăzută la un nivel comparativ, în 2023 faţă de 2016, de 10 ori mai mare (peste 350 milioane lei, faţă de 35 milioane în 2016), şi de peste cinci ori faţă de 2022.
'Proiectul noii legi a învăţământului preuniversitar propune astfel de intervenţii, considerate de maximă importanţă, respectiv creşterea finanţării programului de masă caldă în şcoli şi setarea unei proceduri eficiente de evaluare permanentă a gradului de alfabetizare funcţională. În măsura în care proiectul de lege va ajunge să fie promulgat, cele două măsuri vor acoperi nevoile generalizate ale elevilor din rural şi chiar şi ale multor elevi din mediul urban', afirmă Marilen Pirtea.
Preşedintele Comisiei de Educaţie şi Cercetare din PNL consideră, în context, că pe lângă masa caldă în şcoli este necesară şi asigurarea burselor la un nivel mai ridicat, dar şi diminuarea fenomenului îngrijorător al analfabetismului funcţional, un obiectiv tangibil odată cu introducerea evaluării permanente unitare a gradului de alfabetizare funcţională. Vezi continuarea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News